Nekromanti Rollspel Online

Strahd

Veteran
Hej,

Finns det några som är intreserade av att spela rollspel online?
Och vilket rollspel skulle ni helst vilja spela i sådana fall?
Samt vilken form skulle ni föredra att spela via? (tex forum, IRC, MSN, OpenRPG).

Själv skulle jag kunna tänka mig ett antal spel, tex Mekton Z, Mage, Eon, DoD Expert (gammla hederliga då jag inte har nya), Kult, Dark Ages (Mage/Vampire), Star Wars d20, har säkert glömmt något också.

Tycker att det besta formen för detta är OpenRPG, fungerar på flertalet OS, har en karta, char, alias funktion (så att SL kan skriva som SLP istället för som SL), samt att kan kan hosta en egen server vilket i merparten av fallen ger ett mindra lag).

/S

Vaun Vuriche

Warrior
Jag har ju aldrig spelat på det sättet förut, men jag skulle inte ha något emot att pröva på det.

Man får ju aldrig spela så mkt rollspel som man skulle vilja liksom, så jag hugger på allt. Vilket spel det sen blir, spelar mig inte så stor roll. Fast det är ju lättare om det är ett spel jag känner till sedan tidigare, vilket tyvärr inte inkluderar Mekton Z, Mage och Dark Ages. De andra har jag både tillgång till böcker och tidigare erfarenhet av.

Eric

Veteran
Låter intresant. EON online skulle kunna vara något.
Hälst skulle jag föredra Irc.

Jag ställer up

Strahd

Veteran
Ok, tänkte se om det finns folk som vill vara med på DoD Expert (gammla versionen, inte den nya), om det finns intresse för detta så tänkte jag dra igång en kampanj online.

Intreserade kan svara på inlägget eller skicka ett privat PM till mig.