Kan börja med att det har varit ca 300-500 på konventet de senaste åren. Typ 200warhammer och drygt 100 magic skulle jag gissa, vilka är de två arr som drar mest folk. Däremot så kan jag varna för att rollspel inte har varit så hett de senaste åren men det är nu vi vänder den trenden!
Doctor_Hell said:
hur många dagar sträcker sig konventet över ?
brukar vara 3 dagar, fredag till söndag.
Doctor_Hell said:
finns det nått krav på hur många spelpass man måste arra ?
Nej, du får en massa kramar även om du bara arrar ett pass!
Och beträffande att arra för mat, inträde m.m. så kan jag återkomma men det bör inte behövas mycket.
Doctor_Hell said:
är det fritt att arra vad man vill eller är det spelledare till specifika arangemang ni söker ?
arra vad än du vill (med missa uppenbara begränsningar), vi har inget arr än så länge så det vore toppen med vad än du kan komma på, om du kan skriva ihop något så ska det nog gå att fixa fler SL för det.
Doctor_Hell said:
om konventet sträcker sig över flera dagar gäller det isåfall gratis inträde och mat över alla dagar om man arrar nått eller endast den dagen ?
Om du arrar och skriver eget äventyr så inga problem att få graits inträde för hela konventet, om du bara spelleder så kanske det vore bra med mer än ett pass för att tecka inträdet men det går att förhandla om.
Doctor_Hell said:
om det är ett flerdagarskonvent hur är det med sovplatser och ingår det även sovplats för arrande spelledare ?
Det ingår sovplats för alla på konventet, men det är gemensamma sovsalar.
Om mina svar har varit luddiga beträffande detta så är det för att vi inte hafft rollspels arr de senaste åren (och därmed inga sådana rutiner) men det ska fixas i år!
Skicka gjärna PM om ni tror att ni har något på G, läser det snabbare men ska även kolla här regelbundet givetvis!
Fler frågor!