Nekromanti Rollspel på forum

Hakazu

Veteran
Hej alla på Rollspel och alla rollspels intresserade.

Jag skaffade nyligen in några nya Eon böcker och fick upp lusten att spela spelet, men då jag inte har mycket tid och bor långt ifrån en större stad har jag svårt att finna tid att spela med andra spelare. Därför är jag fundersam på om det skulle finnas någon/några intresserad av att spela över ett forum? Spelar andra rollspel på Rpol.net där det finns ett inbyggt tärningssystem som är helt gratis.

Skulle det finnas någon/några intresserade?

AnVili

Warrior
Jag är intresserad. Har aldrig lirat över forum tidigare men det funkar nog bra. :gremlaugh:

Simon

Swashbuckler
Hej hej!

Jag har själv fullt upp med spel jag redan har igång, men jag kan rekommendera en form som jag tycker fungerar strålande. Den använde google docs och det kan se ut såhär.

Hakazu

Veteran
Simon: Förslaget du har nämnt är en version av det jag har kört och använder på olika forum, men ändå inte riktigt ^^'

Stöveltram: Vill du helst vara spelare eller SL?

Hakazu

Veteran
Då lär vi behöva minst en spelare till så att det blir någon sorts spel, när vi har en spelare till fixar jag upp spelet ^^

Har du någon sorts direkt hum vad du vill spela?

AnVili

Warrior
Vad för böcker har du köpt? Jag kan spela något som gör att du får användning av dom.

Hakazu

Veteran
För stunden har jag, förutom grundböckerna, Vapenmästare, Cirefalier och Geografica Mundana. Men jag har planer på att köpa in flera böcker, så fort jag har bestämt mig för vilka som kan vara till bäst använding för stunden.

Men vill du köra något utanför det jag har i böcker tycker jag att du ska göra det, men räkna dock med att jag inte kan ett skvatt om magi ^^'

Hakazu

Veteran
YES! Då har vi två spelare och jag kan börja sätta upp spelet på sidan.

Ni kan börja tänka på vad ni vill spela för klasser och ras, men uppdraget/kampanjen kommer att utspela sig i Pereine och när liggande områden.

Okej, för att hitta uppdraget/kampanjen så går man in på
- Rpol.net (google och det kommer snabbt upp)
- gör en profil, det kostar inget och går snabbt
- sedan finns det en flik som heter "Browse Game", tryck upp den och sök då efter "Eon: Periene" så kommer spelet upp
-när ni har hittat spelet leta efter fliken "Request Access" så kommer jag att kunna addera er till spelet. Lämna då hemskt gärna ett namn på eran karaktär ^^

Om någon har svårt att hitta be mig då förklara bättre.

Hakazu

Veteran
Glömde att lägga till att man måste bocka av
Only active games requesting players annars kommer spelet inte upp, men bockar ni av den så ska spelet komma upp.