Nekromanti Rollspel på grekiska? Här e svaret.

Ingen rävsvans?

Konstigt, finns inte Västmark med? Fast och andra sidan så har dom väl bara med rollspel som man kan köpa i affären... Fast det kommer kanske att ändra sig senare när Västmark kommer ut i butikerna. Krille, du får inte glömma att berätta för dom som gör den här sajten att Västmark existerar när det kommer ut. Då får du ju lite gratis reklam.... :gremgrin:

Insignia

Swashbuckler
Rävsvans!

"Konstigt, finns inte Västmark med? Fast och andra sidan så har dom väl bara med rollspel som man kan köpa i affären..."

Trollvinter finns ju med!

Eksem

Champion
RÄVSVANS!

Västmark finns ju med i listan över "rumored RPG's" :gremwink:
Det lustiga är att han har med länken till sidan där Västmark finns att ladda ner! :gremtongue:

kalcidis

Hero
zontana epi (greklands enda rollspel)

ojoj.. har läst detta spel och kan påpeka att det är nog i särklass det sämsta rollspel jag har läst. Det är en plastig version av mytologiernas Grekland. Inte värd sidorna den är tryckt på.

Rising

Vila i frid
Gamla fina Gavilla

"Kult
1st [Swedish] ed by Gavilla Johnsson, Michael Petersen (1991) Target Games AB"

Hmm... Annars såg det rätt bra ut. En bra sida att titta på om man kommer på ett rollspelsnamn som man är osäker på om någon redan tagit. "Fabula" visade sig t.ex. vara ett norskt rollspel, det hade jag tänkt döpa ett monster till i Eskapix... Så kan det gå...

/Riz
som tyckte det fanns många balla italienska rollspel

Rosen

Myrmidon
Re: Gamla fina Gavilla

Hmm... Annars såg det rätt bra ut.

Jag ser också två fel som är rätt vanliga på internationella spelsajter, att Gondica även finns utgivet i hårdpärm... och att Neogames har gett ut en Wastelands 2nd edition. o_o

--
Åke

Kitzune

Swashbuckler
Re: Gamla fina Gavilla

och att Neogames har gett ut en Wastelands 2nd edition

Vem skulle få för sig något sådant :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

Björn den gode

Swashbuckler
viking danskt?

Efter att ha hittat Viking under de danskspråkiga rollspelen och även tyckte mig känna igen namnen på de utgivna äventyren (på svenska om än fritt översatt) så undrar jag ifall det är så att den svenska utgåvan av viking bara är en översättning? Inte för att det spelar nån roll egentligen men man blir ju nyfiken.

Krille

Super Moderator
Re: viking danskt?

"Efter att ha hittat Viking under de danskspråkiga rollspelen och även tyckte mig känna igen namnen på de utgivna äventyren (på svenska om än fritt översatt) så undrar jag ifall det är så att den svenska utgåvan av viking bara är en översättning?"

Nepp. Den svenska utgåvan är originalet och skrevs av Fabian Fridholm, Marco Behrmann och några till. Jag tror inte ens att den kom i dansk utgåva alls.

Så personligen tror jag att sidan helt enkelt har fel.

Re: RÄVSVANS!

:gremblush: Jag måste lära mig att titta ordentligt innan jag påstår saker... Men, borde inte någon meddela den som har hand om sidan att Västmark inte är ett "Rumoured RPG" utan att det borde platsa bland alla de andra små rollspelen. :gremcrazy:

Italienska rollspel

"som tyckte det fanns många balla italienska rollspel"

Vilket tyckte du var så roligt?
Själv blev jag förvånad när jag såg Kalevala, som är ungefär som asagudslegenderna, fast Finlands. Man hade inte förväntat sig ett Italienst rollspel som fokuserar på finska legender, eller?

Mvh Victor Palm

I'll be back