Själv spelledde jag dels Sofie de Curage's hjärta och dels lite drop-in uscm. Eftersom jag inte känner för att recensera mitt eget äventyr (till uscm) så skriver jag om sofie. Den korta varianten är att det sög. Det var faktiskt så dåligt så jag blev rädd när jag läste det första gången. Att Lincon trots annonserade speltester släppte igenom det här kan jag inte riktigt förstå och hade jag betalat för att få spela det hade jag nog blivit riktigt besviken. Fast, trots allt så hade vi rätt kul och spelgruppen verkade nöjd så nått måste ju blivit rätt.
För det första var det alldeles för lite text, själva äventyret var på lite mer än en a4, det var utannonserat för lag om fem personer men medföljde bara 3 roller och en uppmaning att improvisera, angående miljön så kunde det vara i en stad, eller en skog eller nåt annat som SL ville. Att sen arrangören inte dök upp till SL-samling, försov sig till sitt ena pass och hade glömt bort det andra gjorde ju inte saken bättre. Hur som helst ett varningens finger för detta.
Men som sagt, på nåt sätt går det att ha kul ändå och det kanske är enklare när problemet är att det är för fritt än tvärtom så då gruppen tydligen var lite mer tv-spelsfolk än rollspelare så fick jag njuta oförglömliga kommentarer som "Jag hoppar och duckar samtidigt" eller "Jag springer på B"
Den andra gruppen som haft arrangören som SL tyckte visserligen att det var det bästa dom spelade på konventet så kanske hade han tänkt mer än han skrivit.