Nekromanti Rollspel på LinCon: Hur var det?

Olle Linge

Snigel
Jag hade fullt upp med att umgås med forumiter och arrangera, så det blev inget rollspelande alls för mig detta år. Fanns det några godbitar som man borde spana in i såhär efteråt? Fanns det några man verkligen borde undvika? Hur var LinCons rollspelsarrangemang i år?

MrG

Swashbuckler
Spelade bara ett av dem, men kan varmt rekomendera det. NisseNytt/Frispels samarbete Huset fullt av historier (eller nått sånt) var en charmig liten sak, vi fick spela två scenarion (Vid fyren och Jakten på Joseph K) av fantastisk kvalitet. Kan varmt rekomendera det om det dyker upp på fler konvnet!

Johan K

Gammal & dryg
Jag lirade 2 rollseplsarrangemang. dels ett som arrangerades av rollspelsbaren, kommer tyvärr inte ihåg vad just äventyret hette. Men det var iaf _RUGGIT_ flummig. Det var klart inspirerat av FransKafka, så jag var klart förvirrad när jag hade lirat klart det.
Sedan så lirade jag Abaraks hand. Det var ett synnerligen lättsammt äventyr måste jag säga. Hade hur skoj som hellst när jag lirade det, skrattade mig igenom det hela...

Så, som slutknorr så är jag helt klart nöjd med det som fanns i rollseplsväg på LinCon. Det var 2 bra arrangemang som jag var med på.

MrG

Swashbuckler
Jag lirade 2 rollseplsarrangemang. dels ett som arrangerades av rollspelsbaren, kommer tyvärr inte ihåg vad just äventyret hette. Men det var iaf _RUGGIT_ flummig. Det var klart inspirerat av FransKafka, så jag var klart förvirrad när jag hade lirat klart det.
Låter som Jakten på Joseph K. Förutom att det inte var Rollspelsbaren utan NisseNytt/Frispel som arrangerade det :)
Fast önskar att det var vårt scenario, då det var grymt bra...

Sedan så lirade jag Abaraks hand. Det var ett synnerligen lättsammt äventyr måste jag säga. Hade hur skoj som hellst när jag lirade det, skrattade mig igenom det hela...
Det var däremot arrangerat av Rollspelsbaren, även om vi höll det som arrangemang och inte som Drop in (fast kanske skulle göra det till en framtida drop in...).

Johan K

Gammal & dryg
Låter som Jakten på Joseph K. Förutom att det inte var Rollspelsbaren utan NisseNytt/Frispel som arrangerade det :)
Fast önskar att det var vårt scenario, då det var grymt bra...
Aha ! Jaja, då är jag med.
Tur att det vart nån som har koll... :gremlaugh:
Jo, det vart bra, men dock lite flummigt som sagt.. Dock var det en bea sl & trevliga spealre som jag lirade med !

Det var däremot arrangerat av Rollspelsbaren, även om vi höll det som arrangemang och inte som Drop in (fast kanske skulle göra det till en framtida drop in...).
Ok, där ser man..
Som sagt, han som skrev detta äventyr lyckades göra det bra !

/ Johan K, som gillade dessa scenarion, om än på olika sätt..

Björn den gode

Swashbuckler
Själv spelledde jag dels Sofie de Curage's hjärta och dels lite drop-in uscm. Eftersom jag inte känner för att recensera mitt eget äventyr (till uscm) så skriver jag om sofie. Den korta varianten är att det sög. Det var faktiskt så dåligt så jag blev rädd när jag läste det första gången. Att Lincon trots annonserade speltester släppte igenom det här kan jag inte riktigt förstå och hade jag betalat för att få spela det hade jag nog blivit riktigt besviken. Fast, trots allt så hade vi rätt kul och spelgruppen verkade nöjd så nått måste ju blivit rätt.

För det första var det alldeles för lite text, själva äventyret var på lite mer än en a4, det var utannonserat för lag om fem personer men medföljde bara 3 roller och en uppmaning att improvisera, angående miljön så kunde det vara i en stad, eller en skog eller nåt annat som SL ville. Att sen arrangören inte dök upp till SL-samling, försov sig till sitt ena pass och hade glömt bort det andra gjorde ju inte saken bättre. Hur som helst ett varningens finger för detta.

Men som sagt, på nåt sätt går det att ha kul ändå och det kanske är enklare när problemet är att det är för fritt än tvärtom så då gruppen tydligen var lite mer tv-spelsfolk än rollspelare så fick jag njuta oförglömliga kommentarer som "Jag hoppar och duckar samtidigt" eller "Jag springer på B"

Den andra gruppen som haft arrangören som SL tyckte visserligen att det var det bästa dom spelade på konventet så kanske hade han tänkt mer än han skrivit.