Nekromanti Rollspel på lulu?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag äger redan Supergänget, och jag har just beställt Terone från Lulu.

Finns det fler svenska rollspel som ligger på lulu? Finns det utländska - och isåfall, vilka av dessa rekommenderas?

//Krank, köplust

Sodivra

Champion
Här är en lista. Jag har inte testat Shadow of Yesterday, men jag tänker köpa det, så det kan jag ju rekommendera. Här finns en fri råtextversion som man kan kolla in.

Hero's Banner och Push är jag också nyfiken på.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Trådflytt

Flyttad från Rollspelsmakande till Rollspel då den inte har med makande att göra utan är betydligt mer generell.

Dimfrost

Special Circumstances
Saga ligger också på Lulu eftersom Arfert ville jämföra kvaliteten (om jag minns rätt), annars vet jag inte om några andra svenska spel där. Jag har köpt The Shadow of Yesterday och Agon därifrån tidigare. Agon är ett väldigt speligt spel ("D&D som det borde vara", ungefär, skriver författaren) som nog inte passar dig det minsta. Sedan finns det ju en bunt spel till också, men ett tips är att i första hand kolla om de finns att köpa på andra ställen också. Visst är frakten hanterbar från Lulu jämfört med amerikanska butiker, men tryckkvaliteten är bättre om man kan välja på andra tryckkällor.

Och det mesta lär vara smala indiespel av den sort som inte riktigt intresserar dig (mycket synliga regler, lite setting). :gremsmile:

<font size="1">edit:</font size>
jag har just beställt Terone från Lulu
Wee! :gremlaugh:

/Dimfrost

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har på egen hand, genom en enkel sökning på "roleplaying", hittat flera kandidater för köp... Gestalt till exempel, där innehållsförteckningen skvallrar om att en föredömligt stor del av boken spenderas på regler (spelet använder HERO-reglerna, som jag ogillar och inte äger, men kan strunta i) och jag fullkomligt älskar idén. Inte priset, dock, men idén. Får se om jag skramlar ihop slantarna.

Annars är ju "Kill puppies for satan" ett sånt där spel man direkt känner att man vill ha i hyllan =)

Känner någon till om Gestalt finns till bättre pris någon annanstans?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag köpte Cold Space där. Det verkar rätt festligt. En utvecklad BRP-regelmotor och en spelvärld som introducerar rymdfart under kalla kriget.

Det har dock inte dykt upp på spelbordet än.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Glömde.. Reign är givetvis en kandidat också. One Roll Engine-baserat fantasyspel med en rätt skruvad värld. Reglerna i sig är rätt annorlunda (men trevliga), men spelvärlden är verkligen något i hästväg. Även om jag nog inte kommer att spela i den världen sådär utanvidare så innehåller den massor med kul tankar som jag nog kommer att knycka till andra projekt.