Nekromanti Rollspel på Rollspel.nu

EventHorizon

Warrior
Re: Rollspelsmakande?

Jag tycker helt klart att det verkar intressant! Känns dock som vi första måste komma på vilken typ av rollspel som blir aktuellt. SF nämndes tidigare och jag håller med på den punkten.

Fly me to the moon and let me play among the stars

Maxwan

Swordsman

Jajajajajajajajaja, jag ger mig. Gör ett rollspel här då! Jag bara citerade vad som stod om detta forum. Det säger faktiskt inte något om att skapa hela rollspel.

Mac - Gillar inte att ge sig.

Riddaren

Swashbuckler

Nej det gör det inte...men det är en sanning med modifikation.

1) Då får en idé: Jag skall göra ett rollspel
2) Vad för rollspel, *tänker*: Ett Sci-fi rollspel
3) Tänker ut en kort idé hur världen är tänkt att se ut
4) In på forumet Diskussion om idén
5) Skriver rent förslagen och det som kom fram
6) Tänker ut vilka ett tärningssystem, grunden i spelsystemet
7) In på forumet Diskussion om spelsystemet
8) Skriva rent...

Osv...

Riddaren - förklarar lite

Även den bäste har dåliga dagar

Sodivra

Champion
mm-Hmm.

Japp, det skulle inte vara så lätt komma överens.. Även om jag gärna hade sett en "Vindhand + Krille"-produktion eller så.. /images/icons/wink.gif

Här är en idé dock: Vad sägs om att sammanställa de olika forumanvändarnas favoritkomponenter, som till exempel Vindhands skadesystem, Illerns karaktärsgenerering osv.. Sen är det bara att plocka.. Visst är komponenterna ofta sammanlänkande, men det går ju att poängtera, samt peka på hur man kan modifiera det hela lite. Och sedan lägga upp dom projekt som folk fått fram genom lite kombinerande..

Det skulle JAG verkligen gilla!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Vindhand

Myrmidon
Re: mm-Hmm.

Även om jag gärna hade sett en "Vindhand + Krille"-produktion eller så..

Hehe, Krille är litet bättre på att faktiskt komma någon vart bortom konceptstadiet med sina system /images/icons/blush.gif

Här är en idé dock: Vad sägs om att sammanställa de olika forumanvändarnas favoritkomponenter,

huh, jag har svårt nog att komma överens med mig själv! Systembyggande är en övning i kompromisser... Jag brukar vilja äta kakan och ha kvar den :)

som till exempel Vindhands skadesystem, Illerns karaktärsgenerering osv.. Sen är det bara att plocka..

Mjo, det skulle nog vara kul... iofs kan man åstadkomma detta genom att söka i forumets arkiv. /images/icons/smile.gif

Krigeus

Veteran
Re: mm-Hmm.

Hmm, detta verkar helt enkelt intressant, man skulle kunna komma långt om man bara hade lite vilja att arbeta och organisera, helt okej, säger jag, har själv en hel del idéer som jag kan tänka mig att publicera för ett sådant syfte, men jag tror att vi behöver ha rätt bra kontroll över det som skrivs, man kan inte bara gå in och skriva vad som helst, visst är skämt tillåtna så länge de hålls på en seriös nivå.
Men om det händer så hakar jag på, har ett rätt så välutvecklat stridssystem som ni kanske vill titta på.

Thomas Krige - Hederskapten i Dödsgardet, E-corps främsta försvarare

Gardener

Champion
Vi tycker det är kul att ni funderar på att sammanställa idéer ni kommer fram till här till ett rollspel och hoppas att ni kommer göra det. Ni får också mycket gärna detta forum för att utveckla och planera detta spel, men vi kommer inte öppna något nytt forum för det.

Jag ska även börja skissa på en webbplats för att utveckla spelsystem och världar som kanske kan bli en helt egen webbplats eller en del av Codex, lite beroende på hur stort intresset är och hur det blir i slutändan.

Alla som tycker det är en bra idé med en sådan webbplats och vill vara med kan maila mig på olle@rollspel.nu. Ni får gärna komma med förslag på vad sidan ska användas till, hur den ska vara upplagd, om ni vill göra något (kanske hålla i utvecklingen av ett rollspel på den) etc. Jag återkommer med en mer gedigen beskrivning när jag har funderat på något.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu