Det låter nog nästans som att du ska låta DCUO va och spendera pengarna på nå annat istället
nu spelade jag bara CoH några dagar efter att det hade släppts. Men det jag störde mig mest på i CoH var kontrollerna och det långsamma tempot i striderna..
i DCUO så har du en primary och en secondary attack, vänster och höger musknapp. I mitt fall då jag kör martial arts så slår och sparkar jag på vänster musknapp och kastar kaststjärnor på höger.
Dessutom måste jag sikta dit jag anfaller, jag behöver inte vara bra på att sikta för att träffa men lite ansträngning kräver det iaf
angående tempot så tänk dig Diablo eller något annat Hack'n'Slash spel. så gillar du ett lite lägre tempo kommer du nog inte gilla DCUO
annars känns kontrollerna riktigt smidiga trotts att det går ganska snabbt.
att spela i ett redan existerande universum (DC, Marvel eller Champions) är jag enormt emot just för att det känns som att allt coolt redan gjorts av nån annan...
Nu har ju jag också lite svårt att föreställa mig hur man ska överträffa Batman och Superman
Men SoE hävdar ju att spelet är som roligast i End game så det återstår ju att se.
Hur ser det ut med möjligheten att skapa dräkt? Jämfört med utbudet i, till exempel, City of Heroes?
Min första reaktion då jag gjorde min första karaktär var nog att utbudet var lite fattigt... Orsaken till det är att jag skulle vilja kunna välja på flera förmågor (tänk Champions online t.ex. där det finns hur många som hellst som man dessutom kan kombinera med varandra..)
Sen skulle jag också vilja kunna ändra utseendet på mina vapen. Istället för t.ex. en stor hammare skulle jag vilja kunna ha ett stort svärd eller varför inte en Lie..
Nu fungerar det lite annorlunda i DCUO. Man får nämligen ny gear och nya vapen medan man spelar. Den nya utrustningen och de nya vapnen man får gör också att man ändrar i utseende under spelets gång. Men för varje ny pryl man får så får man en ny "stil" och man kan även använda en gammal stil på en ny pryl om man vill. Så man måste inte byta utseende om man inte vill.
I slutändan vad gäller karaktärsskapande så är jag dock ändå rätt nöjd. Tog mig några försök att skapa min hjälte så som jag ville ha den men förtillfället är jag ändå riktigt nöjd
Skulle dock som sagt inte skada med några fler alternativ på det området...
Vad gäller PvP så kan man ju förståss också välja en PvE server, jag antar att World PvP stängs av då. Men överlag verkar DCUO vara ett mera PvP baserat spel så jag misstänker att spelet blir och kännas lite fattigt om man BARA koncentrerar sig på PvE, men det är bara ett antagande.
att spela i grupp har jag inte hunnit testa så mycket ännu så jag kan tyvärr inte uttala mig om det, men kan återkomma med det sen senare
börjar bli så pass OT det här så det känns nästan som om jag borde skapat en ny tråd om DCUO