anth
Vetefan
Håller just på med en nostalgitrip och plöjer igenom alla gamla tintin.
Varpå jag började spåna om man kunde göra rollspel av serien, men sedan tänkt jag "nej det går inte"
Här är ett par saker som jag kom fram till:
1) det ska utspela sig c:a 1930-1970.
2) Både rollpersoner och spelledarpersoner ska vara arketyper med kraftfull personlighet.
3) det ska vara cineastiskt, ex: håller man i en bomb som exploderar så blir man bara svart i ansiktet.
4) det ska finnas vissa övernaturliga element.
5) tur/otur ska vara inbyggt i systemet: hamnar man i en farlig situation så blir man mirakulöst räddad för att i nästa sekund hamna i en ny oturlig situation.
Nu överlåter jag istället frågan till er: kan man göra rollspel av tintin?
I så fall, viken rollspelsmotor skulle man använda?
Finns det mer saker än de fem punkterna som jag räknat upp för att det ska bli "tintin"?
Varpå jag började spåna om man kunde göra rollspel av serien, men sedan tänkt jag "nej det går inte"
Här är ett par saker som jag kom fram till:
1) det ska utspela sig c:a 1930-1970.
2) Både rollpersoner och spelledarpersoner ska vara arketyper med kraftfull personlighet.
3) det ska vara cineastiskt, ex: håller man i en bomb som exploderar så blir man bara svart i ansiktet.
4) det ska finnas vissa övernaturliga element.
5) tur/otur ska vara inbyggt i systemet: hamnar man i en farlig situation så blir man mirakulöst räddad för att i nästa sekund hamna i en ny oturlig situation.
Nu överlåter jag istället frågan till er: kan man göra rollspel av tintin?
I så fall, viken rollspelsmotor skulle man använda?
Finns det mer saker än de fem punkterna som jag räknat upp för att det ska bli "tintin"?