Nekromanti Rollspelare/Brädspelare i Jönköping

mystiskmagiker

Veteran
Jag och min vän (29 och 30 år gamla) letar efter lite folk att börja spela brädspel och rollspel mer frekvent med, då jag på "äldre dar" har blivit sugen att börja spela på ett mer organiserat sätt. Bristen på "vettiga" människor gör att speltillfällena blir väldigt få då det är rätt segt att köra endast 2 st i många fall.

Jag är rätt novis på området men har gjort några tappra försök, medans min vän har koll på läget :gremsmile:

Det som vi är intresserade av att spela just nu är

Warhammer Fantasy Roleplay,
D&D 4ed,
Castle Ravenloft,
Wrath of ashardalon,
Arkham Horror samt
Mansion of madness

Samtliga spel finns att tillgå.

Ingen av oss är inte intresserade av att springa ute på nätterna och leka vampyrer, lyssna på dödsmetal och/eller vara Emo :gremsmile:

Du kanske vill vara med? Kanske spelleda en kampanj i något av ovan nämnda spel?

Bornmo

Warrior
Tjenare!

34-årig rollspelare som bor i Hovslätt! Jag är gärna med och spelar något roligt, och kan självklart tänka mig att spelleda något smaskigt också =)

Petter42

Swordsman
Är redan överbokad för tillfället, men jag känner nördar i Jönköping så jag slängde upp en länk på facebook. I övrigt kanske du ska kolla sverok för föreningar i Jkpg eller på kulturhuset nere på tändstickområdet. Kan vara bra då det enligt min erfarenhet är (relativt) få Jönköpingsbor här på forumet.
Annars är jag rädd att jag inte kan göra så mycket för er.

/Ärtor ut.

Foggmock

Myrmidon
GoB träffas på kultan rätt ofta och är your go to spelförening i Jönköping. Många är äldre, somliga närmast antika, och kids kastas ut eller piskas till rätt form, så de är inget att oroa sig för heller.

Hälsa dem från Fogge.