Nekromanti Rollspelare i Karlstad?

Madvis

Veteran
Okej, jag är en total noob när det kommer till rollspel, men jag vill väldigt gärna börja rollspela - kanske en gång i veckan eller så - men ingen av mina vänner är intresserade. Så nu undrar jag om det finns några som skulle behöva en extra spelare?
Jag bor i Grums, men kan lätt röra mig kring Karlstad-området, har bara erfarenhet av frirollspel på forum och sådant, men har lite hum på grunderna åtminstone (i D&D, t.ex.). Men är mycket ivrig att lära mig mera. Är en tjej på arton år.
Ni kan skicka ett meddelande till min hotmail ( madvis@live.se ) och prata lite med mig och sedan bestämma? Jag är lite blyg och så, men jag ser mig som en schysst och trevlig person som respekterar mina medmänniskor.

solvebring

Superhero
Ett tips är att joina någon Sverokföreningen. Sverok är trots allt öppet för alla vilket betyder att deras föreningar är öppna för alla som vill gå med. Kan tänka mig att det lär finnas några stycken kring Karlstad eftersom jag känner till en del rollspelare och lajvare i de trakterna. Komma här där du kan leta upp olika Sverokföreningar och se vilka som finns i olika områden. Nu är inte alla föreningar synliga i Sveroks "Hitta"-system, så om du dessutom kan leta lite "manuellt" och höra dig för så är ju det också bra.

Och om du mot all förmodan aldrig hört talas om Sverok förut så har du all nödvändig info här.

Lycka till!

P. S. Det är jättebra att skriva ålder och sådant när man efterlyser spelgrupper, så att folk vet om man är i deras åldergrupp eller inte. Ett hett tips. D. S.

Madvis

Veteran
Solvebring: Jag har faktiskt kollat in Sverok och föreningar omkring Karlstad, men problemet är att de som finns är inriktade på att rollspela med figurer - vilket jag varken har lust eller råd att göra.
Och tack för tipset! Jag tänkte skriva ålder men var inte säker på om jag borde eller inte.