Nekromanti Rollspelare i Skövde?

dekker

Veteran
Av diverse mystiska skäl så vaknade jag upp en dag ganska nyligen och upptäckte att jag bodde i Skövde. Jag känner ingen som spelar rollspel här, vilket är tråkigt eftersom jag tror att det skulle kunna vara kul.

Finns det nån som bor där (här?) och vill ha nån mer med att spela?

Jag har hållit på med rollspel ett tag och är väl närmare 30 än 20 nu, även om det inte blivit så mycket spelat de senaste åren. Har varit både spelare och spelledare, mest spelledare vilket är lite märkligt eftersom jag inte vet om jag är så bra på det egentligen. Spelat de flesta svenska spelen en eller annan gång och en del annat också.

Spelstilen är väl... ...tja, jag är ingen regelfetischist men heller ingen friformare om vi säger så. Klart att man ska använda tärningar i ett spel, även om det är historien och berättandet som gör rollspel till det det är.

Uppskattar sammanhållna kampanjer och lite tanke bakom karaktärerna, men kan ibland köra lite mindre seriöst när orken inte räcker till. Har ibland väl lätt för att skicka iväg en och annan off topic-kommentar, förmodligen eftersom jag har en del andra intressen vid sidan av spel också. Huvudsaken är att det är kul.

Kan nås på staywalker@hotmail.com till att börja med.