Nekromanti Rollspelare i Umeå

Pengan

Veteran
Joined
9 Nov 2001
Messages
4
Location
Pluto
:host: :taptaptap!: funkar micken ? ja.. jo..

Nu var det det här med att söka spelare igen, något man får likt inkomstdeklarationen göra årligen.

1: Söker intresserade spelare till diverse kampanjer (nya och gamla) bla, Drakar, VtM (nutid 1995), Feng Shui (69 ad), ev ny VtM dark-ages, D20 StarWars samt en f.n. hibernerande GURPS-space kampanj.

Låter det intressant så hör av dig. gott om plats. De flesta är "får vi 3 spelare som kan så kör vi!" men Ena drakarkampanjen är en "alla ska vara med annars inte..." så den är rätt seg :gremfrown:

2: Söker SPELLEDARE - Van spelledare som vill spelleda ett gäng i DnD hack'n'slash med låg realitygrad (potions och trollstavar över öronen!) Helt enkelt att ingen har bra vana av dungeons and dragons. Andra förslag med, t.ex någon sugen att köra Mutant kanske ?

3: Söker SpelFörening(ar)
Finns det bra spelföreningar att vara med i ?
Vi vet ju av figurspelsföreningen borta vid älven/kyrkogården och gänget som brukar hänga på Collectors point, men finns det andra?

4: Ifall inga svar till 1,2,3 så är de flesta av oss intresserade att hoppa in i ev existerande spelgrupper också, om ni behöver spelare till era.

Spelarna finns på umedalen, på ersboda och I holmsund. FN träffas vi på umedalen för det är enklast. Finns det intresserade spelare MED BIL kan vi spela hos mig i Holmsund, då bussarnas priser och restider annars gör det omöjligt. Synd då jag har ett helt hus att husera i. Spelare I Holmsund kan ju även åka med MIG då jag lär spelleda det mesta och iaf måste åka in för varje pass...

Vi som spelar är ålder 25-35 och hör till kategorin "spelarna som blev över" allihop.
De flesta äre heltidsarbetslösa av olika orsak och lär så förbli för alltid?

Jag har dock både jobb och fru att ta hänsyn till, dessutom har jag denna sommar fullt upp med byggen (nybyggt och nästan klart) men jag bör hinna ett spelpass varannan vecka iaf. I regel kan alla utom jag massor på veckorna och jag kan lö-sö-varannanfredag.


Du som vill vara med och spela får gärna vara vår ålder, men det är inget absolut krav. Attityd till rollspel som är liiiite mognare än "hack slash döda jag är bäst hit med ägszorsvärdet of doom från start" är dock ett absolut krav, då det finns ett spel vid namn "World of Warcraft" för de 9 miljoner som gillar sådant :)=

Detta är ett utmärkt sätt för dig som ledsnat på WoW/Eve/Eq1/Eq2/Cox/DaoC/(insert mmorpg here) att göra något socialt med människor utan bildskärmsglas mellan.

Inlägg kan lämnas i tråden, som jag lär läsa vilken månad som helst, eller till msn "sjvedik snabel-a hotmail punkt com" vilket jag ser inom 48 timmar :)=

Vi som spelar f.n är Pengan, discord, Matte, Danny, (kanske Stoffer), Anna (som dock har Ex-jobb och praktik och bor i övik) långTommy (som dock nästan aldrig kan) och eventuellt Lena.

Hoppas på flera svar, ha det!
/Lord Pengus Khan the Elder.
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag är intresserad av punkt 1,2,3,4 speciellt 1 och 4
4.jag leder en grupp DnD med en hel del hack'n'slash, det är nu fyra spelare men dom har pratat på att dom i alla fall vill ha spelare till, Vi har spelat sex personer förut och det var inte ett problem. Vi spelar oftast tisdagar på charshem.
1,2När det kommer till dom andra punkterna är jag alltid intresserad av att hitta ny personer att spela /spelleda med:)
3.Jag är med i en förening som i höst flyttar sin verksamhet till Umeå, fördelen därifrån är högar med dnd miniatyrer och böcker. Vet inte om detta svarar på några frågor/tankar men endå.
 
Top