Nekromanti Rollspelare till dokumentär

Dokumentär

Veteran
Hej!
Jag heter Malin och jobbar på ett produktionsbolag som nu är i kast med att göra en dokumentär om människor som är olika personer. Kanske du är personen vi letar efter?
Jag vill porträttera dig, visa vad som händer när du går in i den andra rollen, hur du skiljer på ditt jag och rollen osv.
Låter detta intressant? Eller har du några tips på hur jag skulle kunna gå till väga för att komma i kontakt med någon?
Vänligen maila till min fiktiva mailadress: research_dokumentar@hotmail.com. Jag går inte ut med namnet på företaget eller min riktiga emailadress då det råder hysch hysch konkurrensmässigt. Men vid svar så svarar jag från den riktiga mailadressen och förklarar mer ingående.
Tacksam för all hjälp jag kan få,
Malin

Rickard

Urverk speldesign
Hade ju varit bra med lite mer information. Själv är jag lite skeptisk när teve ska försöka porträttera rollspelare (men jag antar att ni tänker ha med skådespelare och dylikt också?). Särskilt när jag ser de frågeformuleringar som ni för fram. Det känns mer som att ni utgått från hur rollspelare framställts i media (senast Östnytt och spelkonventet LinCon - där Östnytt för övrigt blev rapporterad till granskningsnämnden för just det repotaget) och jag tror säkert att ni kan få fram någon nöt som svarar mot de förväntningarna.

Själv börjar jag tröttna lite på skandalreportrar, oavsett om det är dokumentär eller inte. Minns gamla SVT-dokumentärer om lajvare som har varit helt uppåt väggarna. Faktum är att SVT (nästefter kvällspressen) är de som har bidragit med de mest skrattretande framställningarna. Och SVT känns väl ärligt?

"Eller har du några tips på hur jag skulle kunna gå till väga för att komma i kontakt med någon?"
Kul att du hittade till forumet, men jag skulle ändå vilja att du tog kontakt med SVEROK (Sverige Roll- och Konfliktspelsförbund) för närmare information. De kan besvara och föra dig vidare till folk på ett mer vettigt sätt än de användare som befinner sig här.

/Han som sedan såg att Malin redan har gjort inlägg på deras forum, men ber ändå henne att kolla länken

Arfert

Facit
Hade också gärna vetat mer... man vill ju inte hamna i "Outsiders" eller nåt annat liknade program... *garvar* Det KAN ju vara nån som vill göra ett seriöst reportage, men lite mer kött på benen, tack.

Storuggla

Champion
Eh, ifall man vill veta mer kan man ju mejla till henne, varvid hon återkommer med mer information från den riktiga mejladdressen. Ifall du inte är nöjd med det så kan du ju sedan dra dig ur utan skam?
Är ni nyfikna, släng iväg ett mejl då. Ifall ni inte gillar svaret ni får kan ni ju dra öronen åt er?

Storuggla, decoy drawers

Rickard

Urverk speldesign
"Eh, ifall man vill veta mer kan man ju mejla till henne, varvid hon återkommer med mer information från den riktiga mejladdressen."
Ja, för vi vet ju alla att teve/filmproducenter sitter och läser på rollspelsforum, giriga efter idéer att sno från andra. :gremsmile: Precis, för det är ju min första tanke om jag skulle vilja sno en idé från konkurrerande bolag. :gremsmirk:

(ryktesspridning ser jag inte ens som ett alternativ)

/Han som undrar vilka serier som de kom på efter att ha lurkat på forumet

Storuggla

Champion
"Ja, för vi vet ju alla att teve/filmproducenter sitter och läser på rollspelsforum, giriga efter idéer att sno från andra."

Men herregud. Kan vi sluta misstänkliggöra alternativt idiotförklara trådstarten och bara mejla henne ifall vi är intresserade respektive låta bli att mejla ifall vi inte är det? Svårare än så är det väl inte?

Storuggla, diktatorisk blomma

Rickard

Urverk speldesign
Bara för att envisas [OT]

"Men herregud. Kan vi sluta misstänkliggöra alternativt idiotförklara trådstarten och bara mejla henne ifall vi är intresserade respektive låta bli att mejla ifall vi inte är det? Svårare än så är det väl inte? "
Tja, men jag tänker ju inte maila henne, för jag är inte intresserad. :gremlaugh: Det jag ville var (bland annat) bara säga till varför jag inte var intresserad och varför (för det här är ett diskussionsforum). Den enda som jag idiotförklarar här däremot är dig med mitt förra inlägg. :gremgrin: Nog pratat från min sida. :gremsmile:

/Han retas

EchonCique

Hero
Bara för att påpeka om reglerna.

Så finns de i menyraden överst på sidorna.

Läs dem är ett tips.

Slut på deltråd.

Flurtis

Hero
Ledsen vet redan att tråden är älltad men jag kan bara inte låta bli.

Varför göra en dokumentär om rollspelande ifall man inte vill öka på den stora mediamyten om den ockulta kulten som blir galna av rollspel och mördar sina nära och kära plus sig själv.

Inse faktum vill man göra en vanlig dokumentär om rollgestaltning kan man lika dig vända sig till en skådespelare eller teatermänniska. Den stora skillnaden ligger bara i den okunniges ögon då skådespeleri anses glamoröst medans rollspelande har fått antingen en vansinnes kult stämpel eller totalt socialt missanppasade mobbade killar som bara spelar rollspel för att ingen vill ha med dom att göra. Tackar media och bugar.

Jag är övertygad att dokumentären inte vill visa skådespeleriet i rollspel utan snarare koppla den till schizofreni och vansinnes mord. Jag vill bara råda den som går med på den här dokumentären att se till så att ni inte skriver på något tillstånd föränn ni har sett den färdigklippta versionen av dokumentären, vill dom inte gå med på det, FINE då blir det ingen dokumentär för dom heller.