Forumträff Rollspelarträff i Stockholm, fredag 18 oktober

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,937
Location
Stockholm
Fredag 18 oktober är det dags för månadens rollspelarträff på Munkbron bryggeri & ölhall i Gamla stan.

I vanlig ordning brukar det inte spelas rollspel på de här träffarna. Vi nöjer oss med att snacka om rollspel. Och kanske dricka en öl eller två. Och äta korv.

Det slumpar sig så att månadens träff infaller dagen innan Fria Ligans Spelkongress 24 – och därför kommer Stockholm att vara fullt av tillresta utsocknes rollspelare som uttryckt intresse av att dyka upp på vår lilla sammankomst.

Räkna därför med en välbesökt kväll – och kanske en och annan illuster spelskapare från andra delar av landet.

Kvällens diskussionstema är självklart ”spel utgivna av Fria Ligan”.
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,637
Superkul! 🙂 Jag kommer antingen på detta eller själva spelkongressen. Frun fyller år på söndag och har första tjing på vilken av dagarna hon vill vara barnfri för att fira med kompisar 🙂
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,797
Troligt att jag dyker upp. Dricker inte öl men gissar att det går att få en cola till korven. Hoppas även få med mig några ex av De fördömda ifall någon vill köpa. Lärde mig av första MunkCon att det är dumt att åka på rollspelsevenemang utan att ha med några böcker extra. 😛
 
Top