solvebring
Superhero
Ja, litteraturen har ju sina klassiker, likaså filmens värld. Och börjar man dela in och skrapa har var kulturell och subkulturell nisch och avdelning sina klassiker. Och man stöter ofta på »Klassikerna du borde läsa» och sådana saker.
Så, rollspelens klassiker ...
Jag själv är nog just en sådan där som missat »alla» klassiker vad gäller rollspel, eller i alla fall missat att uppleva dem ordentligt. I skrivande stund snackas det CoC (... ja, alltså Call of Cthulhu) i Småpraten – ett rollspel de flesta har spelat, men som jag bara läst. ... Ja, jag äger ju faktiskt femte utgåvan av det och har läst flera HP-noveller. Nå, och medveten som jag är om detta – att jag missat en sådan självklar sak som att spela CoC – kom jag att tänka på det här med klassiker.
Så, vilka rollspel är klassiker?
Varför?
Vilka »måste» man ha spelat? Osv.
... Enligt dig då, så klart!
Shoot!
Så, rollspelens klassiker ...
Jag själv är nog just en sådan där som missat »alla» klassiker vad gäller rollspel, eller i alla fall missat att uppleva dem ordentligt. I skrivande stund snackas det CoC (... ja, alltså Call of Cthulhu) i Småpraten – ett rollspel de flesta har spelat, men som jag bara läst. ... Ja, jag äger ju faktiskt femte utgåvan av det och har läst flera HP-noveller. Nå, och medveten som jag är om detta – att jag missat en sådan självklar sak som att spela CoC – kom jag att tänka på det här med klassiker.
Så, vilka rollspel är klassiker?
Varför?
Vilka »måste» man ha spelat? Osv.
... Enligt dig då, så klart!
Shoot!