Nekromanti Rollspelet Zhoria

solvebring

Superhero
Nej, aldrig spelat det. Minns dock för... Hm, typ tio år sedan då jag stötte på det i en polares bokhylla. Det var något utskrivet (tjockt) häfte eller dylika. Läste lite i det då. Sedan dess har jag inte hört ett ord om det. Kul att se det igen. =)

... Verkar dock inte vara samma version. Ser fel ut.

En del illustrationer från den här versionen känns mer bekanta. Dock inte helt rätt det heller. Tror nog att min dåvarande kompis hade version 1.X eller så.

solvebring

Superhero
solvebring said:
Nej, aldrig spelat det. Minns dock för... Hm, typ tio år sedan då jag stötte på det i en polares bokhylla. Det var något utskrivet (tjockt) häfte eller dylika. Läste lite i det då. Sedan dess har jag inte hört ett ord om det. Kul att se det igen. =)

... Verkar dock inte vara samma version. Ser fel ut.

En del illustrationer från den här versionen känns mer bekanta. Dock inte helt rätt det heller. Tror nog att min dåvarande kompis hade version 1.X eller så.
Det här ser rätt ut. Vill minnas att det just inte varit någon riktig omslagsbild. Hur som helst har jag tyvärr inte spelat det, har lite svaga minnen av stämningstexter. Har för mig de hade en rätt najs ton av lite sorgligare och mörkare fantasy.

Här verkar förövrigt typ allt material finnas till den version du syftar på, Konrad.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Traditionellt BRP i Fantasy värld om jag minns rätt. Lite Drakar och Demoner känsla.

Regmolar

Swashbuckler
Första rollspelet jag spelade :gremwink:

Som sagt, ganska standard BRP, obalanserat som tusan, en hel del knasiga regler, framför allt vad gäller magi. Standardfantasy med en Stor Ond Magiker (TM) som tagit över det snälla landet etc. Vår powergamer hade lyckats förvandla den knappa balans som fanns till grus på ca tre spelmöten när han fick extraböcker.

Väldigt charmigt, dock, på det där gamla Äventyrsspels-viset, om jag minns rätt :gremwink:

Tomatalven

Hero
Tusen år senare... Jag kör det här, det var mitt intro till bordsrollspel! :gremlaugh: håller precis med: charmigt men väldigt obalanserat. Försökte rädda det med husregler men då blev det ännu värre. Hittade den här tråden när jag skulle plocka fram regelboken på google xD

Fienden

Hero
Jag spelade det när jag var 11 år gammal, med min bror som spelledare. Typ 2-3 sessioner tror jag. Några år senare läste jag igenom det igen. Det jag kan säga direkt är:

Namnet ger mig nostalgi. :heart: Jag gillar världen rätt mycket, spelsystemet är mysigt om man gillar mycket nummer och trad (jag tycker det funkar i alla fall), och om jag inte är helt fel ute fungerar allting ganska prima. Obalanser, säkert, så djupt kan jag inte säga att jag gått i det. Faktum är att jag har grundböckerna i en pärm uppe på mitt rum som brorsan skrev ut :gremsmile: Åtta år sedan, nu!

Mundo

Myrmidon
Ha ha, herregud!
Den framsidan!
Hahaha, det här känns så rollspelens yngre dagar i Sverige.

Har aldrig spelat det men vid en kort anblick ser det ju rätt mycket ut som en DoD grej?

Tomatalven

Hero
Mundo said:
Ha ha, herregud!
Den framsidan!
Hahaha, det här känns så rollspelens yngre dagar i Sverige.

Har aldrig spelat det men vid en kort anblick ser det ju rätt mycket ut som en DoD grej?
Ja, det ska vara en BRP-kopia har jag fått höra, precis som gamla DoD