Nekromanti Rollspelsåret 2005

Troberg

Sinister eater
Jag ville ha en bra översiktskalender, men hittade inte en med den layout jag ville ha. Vad gör man? Man gör ett program som skriver ut en sådan kalender som man vill ha (om jag gör ett enstallationspaket till programmet kanske jag lägger ut det senare).

Så, här har jag bifogat en PDF med utskriften av kalendern för 2005. Slit den med hälsan.

(Och om det finns någon här som vet hur man räknar ut när solstånden och dagjämningarna inträffar så är jag jätteintresserad. Jag fixade påsken och påskrelaterade helger med hjälp av Gauss, som därmed åkte upp på andraplatsen på min topplista över matematiker, men så fanken om jag reder ut dagjämningarna. För närvarande lägger jag till dem manuellt.)

Troberg

Sinister eater
Och eftersom ni är så trevliga...

...så skickar jag med den kalenderutskrift som egentligen bara ska vara tillgänglig för de som betalar för den registrerade VIP-versionen av programmet.

Det är ju trots allt jul! God jul!

Troberg

Sinister eater
Och en sak till

Om det är fler händelser som ska in i kalendern så säg till mig så uppdaterar jag den.

Foggmock

Myrmidon
Re: Och en sak till

Om det nu är "Rollspelsåret 2005" kan du väl iallafall märka in storkonventen...

Johan K

Gammal & dryg
Tackar Troberg !!

Trevligt initiativ måste jag ju säga !!
Sedans, som Fogge sa & jag tänkte ge som förslag, att man skriver in de större konventen som är nästa år..

/ Johan K, som är ruskigt slö just nu !!

Troberg

Sinister eater

Om det nu är "Rollspelsåret 2005" kan du väl iallafall märka in storkonventen...
Jag räknade kallt med att om jag struntade i att göra researchen och kolla datum så skulle någon annan göra det, vilket har hänt via PM. Uppdatering kommer så småningom, men jag väntar lite och ser om det dräller in mer.

Vad tror ni om VIP-versionen? Tror ni att folk är beredda att betala för den? Jag tror i alla fall att det är sånt som folk vill ha.

Robban

Hero

Vad tror ni om VIP-versionen? Tror ni att folk är beredda att betala för den? Jag tror i alla fall att det är sånt som folk vill ha.
vad är det för skillnad, egentligen?

Brunalven

Warrior
Själv har jag glömt både matematik och astronomi sedan länge, och programmering har jag aldrig kunnat, men här borde man ju få tag på en formel eller åtminstone värdefull information:

Vernal Equinox

hoppas att det hjälper ngt.

Troberg

Sinister eater

vad är det för skillnad, egentligen?
En extra helgdag utan extra kostnad 31/6 och international free beer day 29/2 (30/2 om skottår) och international topless day 30/2 (31/2 om skottår). 31/6 kan man få även i gratisversionen, men de andra är tänkta att enbart finnas i betalversionen.

DODswe4

Hero

behöver du ha det uppskrivet i din kalender hemma?
Jag behöver inte det i alla fall.