Nekromanti Rollspels-apps till ipod touch och iphone?

Storuggla

Champion
Okej, nu är jag en av iphonetöntarna. Vilka apps som är rollspelsrelaterade ska jag ha för att inte bli utskrattad på stadens gator (mer än jag redan är)?

Storuggla, kom igen hotellet

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det beror lite på vad du spelar...

Jag använder Dicenomicon för tärningar (eller "använder" är fel ord", har ambitionen att använda när jag hunnit lära mig de mer avancerade funktionerna och dessutom råkar spela ett spel med många tärningar").

CarbonFin Outliner använder jag för att skapa översikter över äventyr, kampanjer och rollspel. iNote för att göra och spara anteckningar. PDF Expert för att läsa PDF:er. SimpleMindX för att göra mindmaps över information i rollspelskampanjer (fast jag skulle hellre ha ett riktigt bra program för flödesscheman typ Dia), iBodger för att hålla reda på mina Warmachinearméer, Autodesk Sketchbook för att göra snabba skisser utan anteckningsblock, Spotify för theme songs till mina 80-talsäventyr.

Christoffer

It's all pig.
Dicenomicon så kan du ladda ner Burning Wheel tärningarna och få brinnande hjul när du rullar tärning. :gremsmile:

Eagle

Swordsman
Kan man göra OBT6 och OBT20 slag med tärningarna i Dicenomicon?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eagle said:
Kan man göra OBT6 och OBT20 slag med tärningarna i Dicenomicon?
Man kan programmera in sådana, ja. Eller ja, jag har inte försökt, men jag har sett funktionerna. Jarl här på forumet har grävt ner sig mycket mer än vad jag har... Men öht kan man scripta in en massa grejer själv, om man har lite tålamod =)