Jag är, som många andra av de som svarat, inte heller intresserad av actual play. Det ger mig ingenting. Jag föredrar samtalspoddar där de gärna har ett eller två huvudämnen att diskutera varje vecka och där man kan få nya perspektiv på sånt man funderar på, eller helt nya idéer som man inte skulle stött på annars.
En av mina två favoriter är
RPGcircus (som Wilper redan nämnt). Den är hyfsat välproducerad (bortsett från lite gnissel i ljudet ibland, men det kan man leva med). De tar upp intressanta ämnen som berör spelandet i olika former och dessutom går de igenom nyheter och Kickstarters i varje avsnitt, vilket är ett mycket enkelt sätt att få reda på vad som händer ute i stora rollspelsvärlden. Nya avsnitt varannan vecka.
?Den andra favoriten är
Gaming and BS. Den har ett liknande upplägg som RPGcircus, men kanske lite mer avslappnat upplägg ibland och i mitt tycke även lite roligare. De har god kontakt med sina lyssnare och får därmed in ännu fler perspektiv på sina ämnen. Det är visserligen en av "de där" poddarna som läser upp en 2 minuters lista med patreons i slutet av varje avsnitt, och de gör en hel del reklam för diverse spelkonvent i USA (du kommer höra rätt mycket om
GameHole Con som de själva är involverade i). I övrigt välproducerad och med ständigt intressant ämnen och gäster. Nya avsnitt varje vecka också, vilket för mig är ett stort plus.
?Har även testat Signaler från Zonen och Podcon (samt nån mer svensk podcast), men ingen av dem var tillräckligt regelbunden för min smak. Har nog inte lyssnat på Podcon sen de började strössla med actual play-avsnitt heller, men det är ju bara på grund av mitt eget ointresse av det formatet.