Om jag skulle marknadsföra ditt spel så skulle jag ge dig följande råd:
1. Resa runt på konvent och tala om spelet. Du behöver den personliga kontakten för att verkligen nå ut. Försök tala med rätt personer (dvs. fanzinfolk) eftersom du helst vill att någon ska skriva om ditt spel så att en större publik får läsa om det.
2. Skriva några inlägg här på wrnu och på sverok's forum där det finns länkar till en hemsida där du presenterar ditt spel ytterligare. Det viktiga är att du inte bara postar ett reklaminlägg, utan snarare råkar nämna ditt spel på ett naturligare sätt, såsom "jaså? Du är intresserad av ett S/F-spel som har lite lågmäld, trovärdig teknik? Då kan jag kanske tipsa om det spel som jag skriver på, det är på hela 250 sidor och har bl.a väldigt bra regler för bla bla bla, och om du är intresserad kan du läsa mer här:"
3. Bygg en hemsida där du både presenterar ditt spel och dessutom erbjuder en liten enkel gratisversion (alternativt visar utdrag ur den riktiga boken) så att besökarna både får mersmak och samtidigt kan se att det hela är ett ambitiöst projekt.
4. Du kan betala för en annons i Fenix, även om jag gissar att det kan bli svettigt för ett hobbyprojekt. Det viktiga vore i så fall att vinkla annonsen så att läsarna ser att ditt spel inte bara är ett nytt spel från något ansiktslöst storbolag. Visa att du bara är en engagerad svenne som brinner för hobbyn! Passa på att berätta om vad ditt spel -inte- är, så att läsarna kan se att de borde välja ditt spel istället för något av alla andra S/F-spel på marknaden.
5. Erbjud dig att skriva en artikel i SVEROX eller Fenix (eller alternativt något mindre fanzin) om hur det går för dig att lansera ditt eget spel, vilket kan ge en inblick i vilka problem som väntar den som vill försöka sälja sitt spel utan att ha något känt namn eller stort företag att luta sig mot. Hur journalistisk din artikel än blir, så kommer den ju nämligen också vara typiskt bra reklam för dig och ditt spel.
6. Hugg halsen av någon av Madeleines pojkvänner och avslöj inför alla kvällstidningsjournalister att du gjorde det för att du blivit hjärntvättad av ditt eget rollspel, och se till att nämna namnet på rollspelet i precis varenda intervju du ger.