Nekromanti Rollspelsböcker - bilder, layout och sånt

Max Raven

T12-kultist
Ni som har gjort eller håller på med att göra rollspelsböcker, hur har ni gjort för att hantera den grafiska delen?

Det vill säga - bilder, layout - allt sånt som har med bokens visuella intryck att göra.

Försöker komma på ett bra sätt att börja med det här innan jag beställer illustrationer. Just nu tänker jag mig någon form liknande dispositionen man gör för texten, fast med sketcher, mockups och andra snabbt gjorda grejer som jag byter ut senare. Är jag ute och cyklar här?

Hur har ni gjort?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Max Raven said:
Hur har ni gjort?
Jag gör en layoutmall i InDesign. Den fyller jag med Lorum Ipsum för att testa rubrikstorlekar, typsnitt i löptext, och så vidare.

Däremot har jag inget mellansteg mellan det och att lägga in full text med bilder. Generellt har jag varit dålig på att anpassa bildbeställningar efter tänkt layout, och istället försökt arbeta åt andra hållet.

Som det ser ut med >Human kan det ev. bli så att jag får jobba med mockups av vissa bilder ett tag, dvs då blir det tomma rutor som får låtsas vara bilder tills illustrationerna kommit.