Nekromanti Rollspelsbloggar

ripperdoc

Myrmidon
Man har, som så många andra, börjat nosa på bloggandet. En av de stora stöttepelarna i bloggandet är dock att hitta andra bloggar inom samma ämne så att man kan utbyta kommentarer. Efter ett par sporadiska sökningar har jag fått intrycket att bloggar med anknytning till rollspel (eller den nördkultur som omger rollspel) är svårfunna. Jag hoppas att jag har fel. Så, har ni några bra tips på bloggar med nära eller fjärran anknytning till rollspel, eller i värsta fall bara kopplingar till spel? (är det många forumiter som har bloggar, för övrigt?) Bloggar på alla språk är välkomna.

/RipperDoc - live från Hong Kong (och ja, jag har en blogg på http://ripperdoc.nogo.se men den är framförallt en reseblogg :gremlaugh:)

Jarl

Hero
Blogalicious

Jonas Karlsson har en hög länkar på sin sida till olika rollspelsbloggar, kolla in dom!

Vincent Lumpley, vars blogg är ett måste(?) har en hög länkar han med på sin sida (många är samma som Jonas länkar till).

The Forge dyker det då och då upp trådar där länkar till rollspelsbloggar kan finnas. Just nu verkar The Forge vara nere, men när den är tillbaka, sök på 'blogs'.

De flesta bloggar brukar länka rätt friskt till andra bloggar, så börja någonstans och se vart du hamnar! :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Om någon charmig person (typ jag själv, men utelämna namn i detta scenario) skulle få för sig att göra en blogg, vad skulle då <del>jag</del> personen då ha med på sin blogg och vad skulle denne försöka att undvika för att det är irriterande att alla andra personer gör på det sättet?

/Hans hjärna är just nu stekt och personen i exemplet kan därför inte uttrycka sig på ett vettigt sätt

Jonas Ferry

Swordsman
Re: Blogalicious

Jonas Karlsson har en hög länkar på sin sida till olika rollspelsbloggar, kolla in dom!
Någon som ropad... ah, bra. Jag skriver själv om rollspel på Jonas dagar, och har dessutom en länksida, som sagt. Nästan alla är engelska bloggar, många av dem av Forge-folk, men det är lite blandat. Läser om folk som spelar Legend of the Five Rings och D&D också. Många av dem bygger egna spel, om man är intresserad av sånt. Listan är de bloggar jag tycker är extra bra och som uppdateras ofta, jag läser en del till som inte riktigt kvalar in där.

Vad jag saknar är bloggar på svenska eller av svenskar, så jag hoppas att fler gör reklam för sina egna bloggar. Jag har ett par i min lista, men skulle gärna hitta fler.