Nekromanti Rollspelsbok på nätet

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jepp, så är det. Ni kanske orkar läsa 300 sidor om rollspel även om inte jag gör det. Men hemsidan i övrigt verkar innehålla en del intressanta termer som jag ska kolla närmare på vid ett annat tillfälle.

Rising

Vila i frid
Ni kanske orkar läsa 300 sidor om rollspel även om inte jag gör det.
Sidantalet stör mig faktiskt inte. Antalet "diskurs", "kontext" och "holistiskt" gör det däremot. Det skulle vara så skönt om någon som inte var en fjant kunde skriva någon sammanfattning om de senare teknikerna inom rollspelshobbyn.

Här handlar det visserligen först och främst om lajv, och även om det mesta som jag skummade igenom såg ut att vara rätt ytliga kåserier (med wrnu-mått mätt) så fastnade jag ändå för erfarenheterna dragna av experimentet Fateplay, vilket var intressant för mig (som ju hela tiden tjatar om teleologiskt spel) att läsa.

Så... Bra länk, walle.

morkbollen_UBBT

Warrior
Jag tyckte det var mest "The art of experiance" som var intressant att läsa. Resten är precis som Rising säger lite väl överdrivna eller bara för min del inte speciellt intressanta. Många handlar t.ex. bara om lajvande eller dyl.

hmmm...en ganska meningslös post, men lite tack ska du väl få för att ha lagt upp lite intressant läsande :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Hummm, det var en mastig sida ja...
Är tyvärr inte sådär görsugen på att plöja igenom 300 sidor på datan bara sådär.. =/
Men, som sag, den verkar iaf lite småsintressant.

/ Johan K, som är sådär jobba-12-timmar-trött... :gremsuck: