stenhona_jobb
Veteran
Finns det en wrnu chat eller dylikt som inte ar Discord? Discord ater min CPU. Vad hande med quakenet wrnu IRC?
När får vi tillbaka en vrållåda på första sidan på forumet?Förutom det tror jag inte att det finns någon annan wrnu-fokuserad chatt.
När vi lyckas få till integrationen. Det är en inte helt trivial utmaning.När får vi tillbaka en vrållåda på första sidan på forumet?
Plugin till forumplattformen? Som är?Tack för erbjudandet! Jag ska kolla om det är nått vi behöver assistans med.
En sak är att hitta en bra plugin, tror jag så om någon har några tips så är det bara att messa dem.
Forumplattformen är Xenforo.Plugin till forumplattformen? Som är?
Även om du är inne på disc som webbsida i stället för app?Finns det en wrnu chat eller dylikt som inte ar Discord? Discord ater min CPU. Vad hande med quakenet wrnu IRC?
Äsch, jag vet inte. Linuxversionen av Discord verkar resurshungrig.Ursäkta att jag frågar men vad sitter du på för dator en Pentium 90 mhz ifrån 90-talet?
Min telefon klarar för fasen av att driva discord
Hm, det har jag inte provat än...Även om du är inne på disc som webbsida i stället för app?
Ah, OK. Själv kör jag Neovim på jobbet.Discord är otroligt resurshungrigt. Jag tror att mobilversionen är native och därför ganska smal och rapp, men på desktop är det Electron vilket betyder att den laddar in en hel Chrome-process för att kunna rendera sidan. Att köra den i webbläsaren betyder att den där processen (din webbläsare) redan är laddad. Då är det bara ytterligare en flik.
Electron är en styggelse. Det är det som gör att en modern texteditor är typ en halv gig i storlek. Helt sjukt.
Integration med vad? Discord? IRC? Båda?När vi lyckas få till integrationen. Det är en inte helt trivial utmaning.
Discord tänkte jag. Men å andra sidan kanske det ska vara en helt egen låda, utan integration mot nått.Integration med vad? Discord? IRC? Båda?
Dessutom tappar ni ju alla de forummedlemmar som inte är intresserade av att registrera sig på sociala medier som Discord, eller skaffa sig IRC...Jag skulle föredra en låda som är helt egen för forumet, där bara forummedlemmar kan skriva. En integration med Discord gör att vi tappar modereringsmöjligheter och autentisering. Plus att det är jättemycket mer komplicerat.
EDIT: inte integration med IRC heller. Det blev sådär när vi integrerade IRC och Discord.