Nekromanti Rollspelsdag i Linköping 8/12

RasmusL

Champion
Källa: http://www.facebook.com/events/498432506848477/

Det är dags för en andra rollspelsdag!

Vill just du koka ihop något trevligt äventyr att erbjuda folk?
Hör då av dig så hoppas jag att vi kan få ihop en makalös dag.

Anton Brunberg kommer erbjuda folk en demo från det sprillans nya rollspelet Iron Kingdoms!
I Ironkingdoms befinner ni er i en steampunk miljö och försöker etablera erat gilles varumärke.

Sebastian Fluffy Routh kommer erbjuda ett post-ap- äventyr vid namn; "Att utrota mardrömmen".
Forskare och soldater tror sig ha hittat punkt 0 för apokalypsen och beger sig dit för att ge sitt allra bästa försök till att stoppa mardrömmen.

Ett gäng från det exotiska Norrköping kommer att erbjuda ett helt smörgåsbord av rollspel speciellt lämpade för konventsspel. Vare sig ni har en halvtimme eller tre timmar att slå ihjäl så kom förbi och se vad som serveras. Välkommen till Games on Demand!

A Thousand Years Under the Sun
Apocalypse World
Archipelago III
Bad Family
Dogs in the Vineyard
Don't Rest Your Head
Drakar & Bananer
Fiasco
FreeMarket
In a Wicked Age
InSpectres
Lady Blackbird
Montsegur 1244
My Life With Master
Panty Explosion Perfect
Polaris
Psychodrame
Steal Away Jordan
Svart av Kval, Vit av Lust
The Coyotes of Chicago
The Daughters of Verona
The Shadow of the Trees
The Shab-Al-Hiri Roach
This is Pulp
Thrice
Witch Quest
While the World Ends
WtWE - A State of Mind
Zombie Cinema
Kom och lek med oss på Games on Demand!

Rickard

Urverk speldesign
Intressant att vi är två spelledare som kan alla de där spelen. Tur att vi har ett gäng till.

/Han som är så indie att de spel som han erbjuder inte ens finns ute

Cissi

Up to no good.
Neeeej!!!

Jag är inte hemma ju! Inte ha rollspeldag utan mig... Eller ja, det får nu ju såklart men jag kommer vara lika bedrövad ändå att jag inte är där.

Igen, i vår?

Kramar

RasmusL

Champion
Det är inte vi som håller i det, vi bara gästar, men jag tror att det kommer vara en återkommande grej!

Cissi

Up to no good.
Elmrig said:
Det är inte vi som håller i det, vi bara gästar, men jag tror att det kommer vara en återkommande grej!
Okej, då ska jag inte tjura ihop alldeles och kanske kommer kanarieholmarna kännas bra när jag vet att det finns fler möjligheter att spela med er.

Kick ass för min skull! :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Cissi said:
Okej, då ska jag inte tjura ihop alldeles och kanske kommer kanarieholmarna kännas bra när jag vet att det finns fler möjligheter att spela med er.
Du sitter alltså och tjurar när du ska åka till fågelholmarna istället för att spela rollspel? Haha, det är verkligen engagemang.

/Han som tar paus från Twilight: New Moon

Cissi

Up to no good.
Han said:
Cissi said:
Du sitter alltså och tjurar när du ska åka till fågelholmarna istället för att spela rollspel? Haha, det är verkligen engagemang.

/Han som tar paus från Twilight: New Moon
Nja. Spelandet kommer nog i andra hand, det är ju er jag är ute efter. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Cissi said:
det är ju er jag är ute efter. :gremsmile:
Åh, jag förstår. En stalker. Välkommen till klubben. :gremsmile:

/Han, som ordförande, borde skicka ut medlemsavgifterna snart ^^

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Han said:
Mmm, att spela spel som inte finns allmänt tillgängliga än är indie ... eller så ger det hipstercred. :)

Annars, jag känner igen tendensen att man har en liten grupp som kan mängder av spel. NNOs spelmeny på SävCon hade väl 30-40 spel nu senast. Sedan spelar man 10-15 pass totalt, varav 4-5 är på favoritspelet. :)

Rickard

Urverk speldesign
wilper said:
Annars, jag känner igen tendensen att man har en liten grupp som kan mängder av spel. NNOs spelmeny på SävCon hade väl 30-40 spel nu senast. Sedan spelar man 10-15 pass totalt, varav 4-5 är på favoritspelet. :)
Jag funderar på om man borde begränsa antalet spel att ta med sig. Annars kan det bli overflow som förvillar mer än hjälper. Lite som när man drar in i en jeansbutik och det finns 18 miljoner olika märken. Var ska man börja?

wilper said:
Han said:
Mmm, att spela spel som inte finns allmänt tillgängliga än är indie ... eller så ger det hipstercred. :)
Jag är hellre hipster än indie, då indie har en massa onödigt bagage. :gremsmile:

/Han som börjar kolla runt på nätet efter sådana glasögon som hipsters brukar ha

RasmusL

Champion
Han said:
/Han som börjar kolla runt på nätet efter sådana glasögon som hipsters brukar ha
"Brukar ha"!? Då är du redan ute och ohipp! "Kommer ha imorgon"!

wilper

Det första tecknet på att personen är en hipster är att den betonar att den inte är en hipster. :)

wilper

Mmm. I praktiken pitchar vi rätt sällan alla spelen. Menyn är mest en påminnelse för arrangörerna om vad som finns tillgängligt. Vi frågar ut besökarna om vad de har för erfarenhter och preferenser, och försöker sedan hitta en bra matchning.

RasmusL

Champion
wilper said:
Mmm. I praktiken pitchar vi rätt sällan alla spelen. Menyn är mest en påminnelse för arrangörerna om vad som finns tillgängligt. Vi frågar ut besökarna om vad de har för erfarenhter och preferenser, och försöker sedan hitta en bra matchning.
Spännande! Jag funderar på om det går att hitta lite kategorier men risken är att vissa av dem (typ "socialrealism") låter lite träiga och ett spels spelfrekvensen då skadas av vilka begrepp vi använt för att beskriva det. Helst vill jag kunna erbjuda information så att väljaren kan göra ett informerat val men när mängden spel börjar nå 30-strecket kanske det är onödigt tidsödande.

wilper

Nu senast sorterade Korpa spelen efter minimiantalet deltagare. Så kom det en grupp på fem pers kunde vi direkt stryka många spel, och börja pitcha spel som passade en så stor grupp.

Rickard

Urverk speldesign
Vad då? Är det bara jag som pitchar de spel som jag själv vill spela? :gremlaugh:

/Han är riktad reklam