Rollspelsenkät: Gör din röst hörd!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Moa Frithiofsson (från Svartviken Rollspelspodd och författaren till Kutulu-scenariot Ett statligt ärende i Norr) och Pernilla Sparrhult (gäst har satt ihop en (ganska massiv) undersökning där syftet är, och jag citerar:

att ta tempen på rollspelssverige. Hur spelar vi rollspel? Med vilka? Hur ofta? Samt den största frågan av dem alla… varför!?

Tanken är att datan som vi samlar in i den här undersökningen kommer att sammanställas, anonymiseras och tillgängliggöras för den som vill ha den. Målet är att den ska kunna fungera som underlag för beslut för föreningar, förlag, konvent och andra rollspelsorienterade intressen i Sverige.
Vi vill gärna att undersökningen får så stor spridning som möjligt, så vi uppmuntrar alla att dela vidare eller tagga folk i kommentarerna. Sprid, sprid, sprid! Alla svar är oerhört uppskattade! Tillhör du en organisation som vill ta del av datan sedan så maila gärna svenskt.rollspelande@gmail.com så ser vi till att du/ni får den!

Bra att veta:

Undersökningens omfattning är begränsad till människor som bor i Sverige oavsett härkomst (eftersom det är den svenska rollspelshobbyn vi är intresserade av) och alla svar är anonyma!
English:

This is a survey made by two people who are very engaged in the TTRPG community in Sweden, and we want to find out more about how people in Sweden play these games.

The survey is currently only available in Swedish, but feel free to google translate (if you have the energy), or tag/link to people who you think would fill it out. The bigger spread we get the better!

- Moa Frithiofsson & Pernilla Sparrhult
Länk till undersökningen (google forms):
https://forms.gle/j8KurTJaWf2jNTr39
Har ni lite tid över tycker jag att ni ska hoppa in i enkäten och ge era svar.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag älskar att Grottröj finns med bland konventen, men inte SävCon :D Det säger en del om webbnärvaron för båda två.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Björn Wärmedal;n349292 said:
Jag älskar att Grottröj finns med bland konventen, men inte SävCon :D Det säger en del om webbnärvaron för båda två.
Jag tycker mest det är skandal att DanCon inte finns med!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Björn Wärmedal;n349292 said:
Indeed. Samtidigt är det svårt at täcka allt. Jag får erkänna att jag missade SävCon när jag kollade igenom det innan live publiceringen för att se om man kunde täcka luckor. Det skäms jag lite för nu, men någon annan som borde skämmas är Krank.

krank;n349297 said:
Jag tycker mest det är skandal att DanCon inte finns med!
Det här är ju helt och hållet ditt fel att det inte finns med ju! ;)