Nekromanti Rollspelsföreningar i Stockholm

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Då jag var ung spelade jag mycket rollpel tillsammans med mina klasskamrater. När vi sedan växte upp splittrades spelgruppen och många lade av då livet skedde. Nyligen blev jag kontaktad av en ur den gamla spelgruppen som var sugen på att börja spela igen. Han bor i Stockholm och undrade om jag hade någon koll på hur det ser ut med rollspelsföreningar där. Givetvis tänkte jag att folket på forumet har bättre koll på det än mig.

Jag frågade honom var någonstans i Stockholm som han kunde tänka sig spela och fick svaret inom 30 min från Alvik m kollektivtrafik. Rörande rollspel sa han att han egentligen kunde tänka sig spela vad som. Han har inte spelat sedan vi spelat så han är öppen för nya upplevelser. Lite nyfiken på Pathfinder var han, men det var inget krav.

Så var bör jag hänvisa honom? Finns det någon spelförening eller spelgrupp som tar emot återvändande rollspelare i Stockholm?

chrull

Stockholm Kartell
Hänvisa honom till Repetikon.
Där kan han spela med nytt folk samt få tips om fler tillfällen att spela.

RasmusL

Champion
Socialt begåvade individer som har intresse av att kollektivt skapa berättelser som i första hand handlar om människor och mänskliga problem är mycket välkomna att lira med mig/oss!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Cool! Killen i fråga är socialt begåvad så jag har slängt över din inbjudan till honom. Om han hookar på det återkommer jag! :)

Cling

Veteran
Hej! Nu har jag även hittat till det här forumet. Jag besökte Repetikon och hade förmånen att spela D&D med Jan-Erik som spelledare. Mycket trevligt! Väl mött i September!