Nekromanti Rollspelsgrupp i Gbg Sökes!

Lussebullen

Veteran
Jag hade gärna börjat rollspela. Tror det hade varit jätteroligt.

Dock är jag nybörjare, så ni hade behövt ha lite tålamod/överseende med mig i början. (Jag har spelat lite drakar och demoner, men det var vääääldigt länge sen.)

Bor i Göteborg, tjej på 23 år, student. Mycket snäll och trevlig... :gremwink:

Det hade varit jättekul om jag kunde hitta några att leka med! :gremsmile:

Doctor_Hell

Veteran
Om du skulle kunna tänka dig att åka några mil utanför Göteborg närmare bestämt cirka 7 mil är vi en spelgrupp bestående av några killar i blandad ålder och erfarenhet av rollspelande som håller till i Uddevalla tar cirka en timme hit med tåg eller buss från Götet ...

2-3 av oss är gamla rävar som hållit på och spelat sen tidiga tonåren och några är rena nybörjare som spelat 2-3 spelmöten men i övrigt inte har någon erfarenhet av rollspelande ...

vår ålder sträcker sig mellan 17 -18 som yngst och 33 som äldst...

vi brukar spela en gång i veckan på söndagar mellan kl 12 - 18:00 ungefär med reservation för ändringar ...

Tillsammans äger vi dom flesta svenskproducerade rollspel som släppts genom åren och även en hel del utländska ..

vi spelar oftast brp och d20 och är inte så mycket för indie även om vi äger nått indielir iform av tex mouse guard men alltsomoftast blir det spel som dungeons and dragons och liknande

om det kan vara av intresse så släng iväg ett pm

/ Micke

Pilzefrau

hon/henne
Hej,
jag har planer på en mini-kampanj på jullovet, närmare bestämt två-tre veckor efter nyår. Spelet skulle nästan säkert vara Apocalypse World, (postapokalyps om det inte framgick av titeln). Fokus på att intressanta saker ska hända snarare än att döda monster, även om det är viktigt som spelar att få känna sig häftig också. jag har en spelgrupp som spelar nu och ett gäng på-gång-kanske, ska se om jag kan få ihop en lagom stort grupp. Vi spelar i hos mig i Mölndal.

Poängen med jullovsspelet är att man borde kunna hitta säg 5 dagar över de veckorna som alla bokar in på en gång, och så spelar man de mötena och känner sig klar med det äventyret efter det. På så vis slipper man det ständiga problemet att ingen har tid samtidigt som någon annan under terminerna. Om man vill spela mer till våren kan man ta det då, och börja på något nytt.

Ta min mail vetja, jonatan.kilhamn(at)gmail.com.

Sodivra

Champion
Pilzeman said:
Hej,
jag har planer på en mini-kampanj på jullovet, närmare bestämt två-tre veckor efter nyår. Spelet skulle nästan säkert vara Apocalypse World, (postapokalyps om det inte framgick av titeln). Fokus på att intressanta saker ska hända snarare än att döda monster, även om det är viktigt som spelar att få känna sig häftig också. jag har en spelgrupp som spelar nu och ett gäng på-gång-kanske, ska se om jag kan få ihop en lagom stort grupp. Vi spelar i hos mig i Mölndal.

Poängen med jullovsspelet är att man borde kunna hitta säg 5 dagar över de veckorna som alla bokar in på en gång, och så spelar man de mötena och känner sig klar med det äventyret efter det. På så vis slipper man det ständiga problemet att ingen har tid samtidigt som någon annan under terminerna. Om man vill spela mer till våren kan man ta det då, och börja på något nytt.

Ta min mail vetja, jonatan.kilhamn(at)gmail.com.
Jag spelar med Jonatan, och kan gå i god för att han är en väldig mjuk, respektfull och bra kille som låter andra spelare vara som de är bekväma med, och inte tappar tålamodet med andra.

Det är ofta outtalade grejer i rollspel, man ska liksom förstå en massa system och konventioner, och spela på rätt sätt för att handlingen ska röra sig framåt, men Jonatan kör inte på den stilen. Apocalypse World är också ett väldigt fritt spel. Passionerade karaktärer som lever sina liv i en hård och ibland brutal värld. Mycket relationer, drama, starka scener. Inga uppdrag eller förplanerade stories från spelledaren.

Så länge du vågar spela lite teater och köra på känsla så behöver du nog inte oroa dig för att göra något fel i den gruppen/spelstilen.

p_wrang

Veteran
Tjenare, jag heter Peter och har nyss flyttat till Mölndal och är riktigt sugen på att ta upp rollspelandet igen.

Jag har spelat det mesta och hållt på sedan 80-talet, mest som spelledare och uppskattar de flesta spelformer. Det 'lilla' problemet jag har är tider, då jag jobbar schema vilket innebär vissa helger och kvällar, men med lite planering går allt att ordna.

Om det är intressant och det finns plats i din spelgrupp, släng ett mail åt mitt håll på p_wrang@hotmail.com

Gott nytt år!
Mvh Peter