Nekromanti Rollspelsgrupp i Uppsala med omnejd?

Archemon

Veteran
Hej,
Jag är en rollspelveteran på 40 år. Bor nu i Öregrund. Spelar i två grupper i Stockholm men söker något närmare Uppsala.

Spelleder gärna. Har en hel del material till DnD 4ed, Rolemaster, Operation: Fallen Reich, Eclipse Phase, Twilight 2000, och kan även spelleda Apocalypse World.

Lite extra sugen på fantasy nu eftersom det var ett tag sedan efter att ha testat på lite andra settings.

Hör av er!

//Peter
peter.keyser@me.com

Archemon

Veteran
Nu är vi tre stycken som skall ses över en fika i Uppsala centrum nu på söndag den 3 juni klockan 15.

Hör av er till mig via "meddelande" om ni är intresserade av att mötas upp tillsammans med oss.

Mvh

//Peter

Archemon

Veteran
Vi träffades fyra stycken i centrala Uppsala i söndags (3 juni) och vi har plats för en eller två spelare till.

Kravet är dock att man kan engagera sig både tidsmässigt (en gång per vecka företrädesvis) och i utvecklandet av kampanjen och rollpersonerna. Bonus om man kan erbjuda en lokal/plats att spela på... Vi har möjligheter idag men alternativ är alltid välkommet.

Vi kommer spela Rolemaster (RM) i världen Shadow World, en mörk high-fantasy värld, blandat med mina och spelarnas ider om vad som skall ingå. Jag har spelat RM en hel del tidigare och tycker det är bland det bättre spelsystemen som finns. Kampanjen börjar på lvl 8 och utspelar sig (till en början) i ett feodalt samhälle där spelkaraktärerna blir involverade i ett politiskt maktspel, men utrymme för klassik dungeoneering kommer finnas också.

Hör av er om ni är intresserade,

Mvh

//Peter