Nekromanti Rollspelsgrupp sökes i Malmö området!

Koskish

Veteran
Hallå, hallå!

23-årig tjej som under den senaste tiden blivit assugen på att börja rollspela igen, men de jag känner som aktivt rollspelar bor uppe i stockholm. Så jag tänkte leta här om det finns någon som har en grupp i behov av en spelare eller känner någon?

Bosatt i Malmö, men inget problem för mig att röra mig runt i skåneområdet.

Letar mest efter grupper som kör atmosfär-baserade (skräck och intriger) såsom World of Darkness, Call of Cthulhu, Mutant osv, men jag kan vara på på det mesta! Gärna med en spelledare som uppmuntrar att man spelar ut karaktärerna!

(det jag har kört ordentligt är Eon, World of Darkness och Noctum, är inte helt 'inne' i alla termer och regelsystem )

Är tillgänglig de flesta dagar efter 6 på kvällen, kan komma att ändras med arbetet, men för det mesta tillgänglig!

Kul att ha hittat detta forum och hoppas att någon känner sig i behov av en ny spelare!

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Testa och posta något på förenngen DMFs forum, http://www.dmfonline.se/. Där finns det många rollspelare (inklusive forumiterna God45 och bladerunner_35 [vad är grejjen med dessa nummer]). Jag kan så klart inte lova att du hittar en grupp där (för där finns också många Great Old Ones som envist spelar med sina gamla kompisar, som forumiten Skarpskytten), men det händer att folk hittar spelgrupper via vårt forum.

Cassius

Hero
Jag ska snacka med min grupp imorgon om vi har en plats över. Skicka ett PM om det är intressant.

Ymir

Liten kantbaron
Mina Malmö-baserade grupper har inga omedelbara luckor för nya spelare, men vi verkar ha lite samma agenda som du sett till vad vi är ute efter spelmässigt (och vi har flera andra tjejer som spelar, om det gör till eller från för dig).

Så hittar du ingen annan grupp, eller för den delen vill ha flera, känn dig fria att höra av dig så kan vi se vad som händer den närmaste framtiden, jag skulle jättegärna spelleda mer WoD framöver, och intresset for WoD är kanske inte jättestort i mina befintliga grupper, så där hade sannolikt funnits öppningar. Nya Eon-kampanjer är däremot nog inte så sannolika då vi har 3 stycken igång redan.

Koskish

Veteran
Tack för svar, och tack för erbjudandet! Will keep you posted!

Eon är väl inte jätteaktuellt för mig, mer än nostalgi eftersom det var det första rollspelet jag körde. Mer inne på World of Darkness och Call of Cthulhu och sånt som inte är fantasy baserat, men öppen för det mesta ändå! Mest sugen på att träffa nya människor, faktiskt. ^^

Men om du känner dig manad till ell WoD kampanj är jag mer än på! Om behovet finns så känner jag nog sannerligen några som skulle vilja vara med på det.

Ymir

Liten kantbaron
Okej, kul, jag träffar också gärna nytt fölk, man kan aldrig känna för många rollspelare! Jag slänger iväg ett PM till dig med lite kontaktinfo etc.