Nekromanti Rollspelsidé: Hednatid

solvebring

Superhero
Krille said:
Man kan aldrig ha för många projekt.
Tja, samtidigt brukar inte vara hälsosamt. Men ok, har man ett bra work-flow så kanske. Jag är dock nyfiken på hur det står till med Biblioteksvärlden och Fimbulvinter (hette det så)?

Krille

Super Moderator
solvebring said:
Men ok, har man ett bra work-flow så kanske.
Mitt workflow är att jag vill få mina idéer nerskrivna. Gärna offentligt. Skriver jag inte ner dem så glömmer jag bort dem, och det är dumt, för de kunde ju ha varit guldkorn. Skriver jag ner dem privat så kan andra inte hoppa på idén, och då vet vi ju aldrig hur awesome idén egentligen är.

solvebring said:
Jag är dock nyfiken på hur det står till med Biblioteksvärlden och Fimbulvinter (hette det så)?
Generellt gäller att Blå Himmel har prioritet.

Biblioteksvärlden stannade för att jag inte kom på ett magisystem som funkade som jag ville, så jag lade det på is tills vidare.

Vad gäller Fimbulvinter så kan jag inte kan bestämma mig om jag ska göra Västmark 4 fast ca 980 e.kr. och med fimbulvintern i antågande istället för den varma perioden som var vid tillfället, eller om det ska bli en helt egen värld. Så jag tar det beslutet när Blå Himmel är klart.

Kaijin rider mer eller mindre på Blå Himmel. Fast nu börjar jag komma till den punkt då de skiljer sig åt, så nu ramlar Kaijin bakom.