Nekromanti Rollspelsjulklappar?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
God fortsättning bitches!

Låt höra, kom tomten med några rollspelsrelaterade julklappar? Har era nära och kära koll på vad det är ni vill ha eller fick Eon-boysen D&D 3.5 i julklapp? Fick friformarna FATAL? Eller DoD-spelarna Geografica Mundana?

Själv fick jag inga rollspel, men är lika glad för det. Jag köper dem hellre själv så att man vet att man får good shit.

Men jag fick några andra rollspelrelaterade klappar i varje fall;

Hordes of the Underdark - expansionen till Neverwinter Nights.
Eye of the Beholder - till min GameBoy Advanced SP.

och

The Last Hero - den illustrerade Discworld-fabeln (med Cohen och Silverhorden bl.a.)

Shoot!

/Vulf

chrull

Stockholm Kartell
Jag fick en riskokare. Det var väl det mest rollspelsrelaterade jag fick. eller spelrelaterade över huvudtaget. Men sen fick jag iofs en massa pengar och dessutom lite presentkort till farsta centrum, så det kanske räcker till nått speligt. Hm. man kanske skulle ta och skaffa den där xboxen tex...

chrull

Johan K

Gammal & dryg
Yepp, visst fick man ett rollspel allat. Om ändå lite före själva julafton....
La vantarna på DoD6 revised, så julefriden var räddad.... :gremgrin:

Duddmannen

Hero
Rollspelsjulklappar och sånt

När juldagsmorgon glimmar...
Eftersom jag har varit en så fantastiskt snäll och lydig gosse under det gångna året, har jag givetvis fått en massa fina julklappar av tomten. Några av dessa kan kanske sägas vara rollspelsrelaterade.

Till exempel:
Atlas-boxen (Eon)
Digitalkamera (som man kan fota sina tärningar med)
Skiva med stämningsmusik (gruppen Vått Ollon från Södertälje)
Boken Night Watch (Terry Pratchet)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nej, jag var inget snällt barn...

Äsch, jodå, jag är alltid snäll. :gremgrin:

Det enda som var riktigt, riktigt rollspelsrelaterat (förutom den som skickat paketet då :gremwink: ) var en Alternity-box. I övrigt fick jag Ultra Ducks, ett gäng filmer (bland andra Cannibal the Musical och Rabid Grannies), en mp3-spelare, en mössa (årets julklapp, jo jo... :gremsmile: ), pengar, chokladbollar, en affisch som kommer få männen med vita rockar att hämta mig och sen lite annat smått och gott.

Jag är nöjd hur som helst. :gremsmile:

Pom

Swashbuckler
Själv fick jag inga rollspel, men är lika glad för det. Jag köper dem hellre själv så att man vet att man får good shit.
Knepet är att göra önskelistan exakt, inklusive beskrivning av önskeklappens utseende. Och vara gift med rätt person.

Book of Exalted Deeds fick jag, och det var välförtjänt med tanke på hur odrägligt snäll jag har varit! :gremlaugh:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag gav Werewolf – The Apocalypse till min vampirelajvande brorsa med julhälsningen "Know thy self and know thy enemy and you can fight a hundred battles without disaster – Sun Tzu".

Jag hade dessutom tappat den på vägen hem från stan så den hade fått en skadad rygg, men jag kunde smidigt skylla på dess egna inneboende aggressivitet. :gremwink:

/Naug

kalcidis

Hero
jag köpte mig själv delta green (ant)

får man nämligen göra om man är rudebwai annars så fick jag inget rollspelsrelaterat. Funderar dock på att köpa lite informationsböcker om blaxploitationfilmer eller om nazister och det ockulta (har enorm inspiration för ett annat rollspel) för julpengar jag fått.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Fick inga. Gav en halv.

Jepp. En halv. "Vaddå en halv?" Jo, mottageran fyller år den 24:e december... så det var en födelseaftonspresent. Ett packe med t6:or (närmare bestämt 36 stycken, gröna med lite guldglitter... och prickar ...). Får hoppas han blir nöjd! Det är en liten uppföljning på förra årets föresenade klapp, Gurps Discworld. :gremsmile:

Duregar

Veteran
hmm, inget i år i alla fall, om man inte räknar med 4 skivor med Black Sabbath som rollspelsmusik :gremsmile: Men min polare fick 2 Drakar och demoner böker, så han är väl glad :gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
Re: Japp fan.

argh!

nu blev jag MYCKET avis :gremgrin:

du får skvallra om dem för mig på ircen snarast.

chrull

Helmgast
Mehallå!

Du fick ju lite grejer av mig med... Förvisso jobbrelaterat, men det var ändå rollspelsrelaterat i juletid.

// avatarex - gav sig själv en Atlasbox i julklapp...

Feliath

Swashbuckler
No boss.

Inte mer spelrelaterat en en tekanna i alla fall, men för mig är det ganska mycket relaterat, trots allt :gremsmirk:
Däremot ska jag nog köpa mig Golden Sun: Lost Age snart, nu har jag banne mig väntat tillräckligt.

I övrigt blir det nog inte så mycket spelköp för min del på ett tag, för jag köpte på mig en del sköna OOP-prylar strax innan jul. Nu siktar jag på att börja skriva en del istället.

/Feliath - Falkenstein och Chronicles

trinker

Warrior
Själv fick man Atlas-boxen. Sen lite rollformulär.
Lite musik, en klocka så jag kan hålla koll på tiden :gremblush:

Slarn

Excentriker
Den enda rollspelsprodukten jag fick var Zonernas Zoologi, men annars fick jag en rad Terry Pratchett-böcker och ett par om Tolkiens och Rowlings världar.
God fortsättning och gott nytt år allihop!

Archer

Swashbuckler
Precis vad jag ville, D&D 3.5 giftset

Är bra att ha en broder som också är en av ens spelare, och därmed har eget intresse i att ge bort julklappar av den typen....

Foggmock

Myrmidon
NU har jag fått en rollspelsjulklapp. Morsan lovade att köpa DoD6 Revised åt mig nästa gång vi tar oss in till staden (mellandagarna med 99.9% säkerhet). I övrigt fick jag lite småpengar, lite luktagott, en rakapparat, två par kalsonger och så köpte jag två spel till mig själv i julklapp (Timesplitters 2 till Xboxen och Call of Duty till PC).