Nekromanti Rollspelskanal sökes

MattiasLejbrink

Swordsman
Tänkte be expertisen här på forumet om tips!

Varje kväll när jag är som segast slökollar jag traditionellt på någon streamer som kör ett spel jag gillar (senast Trump som spelar Hearthstone). Jag har nu tröttnat lite på datorspel och skulle vilja kolla på något rollspelsrelaterat! Jag kollar med låg volym och normalt sett inte längre än 30 minuter. Vet att det finns många poddar men vill väldigt gärna få tips om videokanal eller liknande, alltså där det dyker upp nya klipp var eller varannan dag alternativt finns en lång backlog att kolla på. Det närmaste jag kom var The Dice Towers genomgång av de 100 bästa brädspelen genom tiderna.

Hit me!

Rhodryn

Hero
Geek and Sundry har också Wil Wheatons (aka Wesley Crusher från Star Trek: The Next Generation) rollspels grej Titantsgrave på youtube (de flesta av deras grejer, inklusive Critical Role som Bolongo nämnde) finns på deras youtube sida. Där är rätt många av Wil Wheatons "Table Top" också, där han spelar brädspel med divärse kända och mindre kända folk... allt från faktiska skådespelare och andra av den type av kändisar, till youtube kändisar, mm.

ItmeJP, en twitch streamer och youtuber. Hans hemsida, Twitch kanal, och Youtube sida. I grunden är han en dator/tv-spelare, men kör även nu rollspel sedan tidigt 2013 (tror att han kanske litegran är en av de som först verkligen började försöka göra rollspelande en grej på youtube och twitch... eller kanske mer korrekt, den förste som lyckades... andra har gjort/försökt det innan, men inte på den nivå och skala som han började köra med, och de blev hellet inte så långvariga som han har varit... förrän nu då, för efter ItmeJP så började det sakta men säkert dyka upp andra, inklusive Critical Role då). Han har faktiskt väldigt mycket rollspelande att erbjuda (snart 3 års värt utav det ju), och inom varierande rollspel. Jag menar, bokstavligen multipla hundratals avsnitt av rollspelande på youtube, jag överdriver inte när jag säger att han börjar närma sig (om han inte gått över) 1000 avsnitt av rollspelande på youtube. Alla hans rollspels grejer streamas live på Twitch medan det spels (en rollspels stream är i vanliga fall 4+ timmar), och läggs sedan regelbundet upp på youtube i mindre avsnitt (20-70 minuter långa i vanliga fall). Vilka regelsystem, och settings, som spelas kan variera, beror på vilken rollspels grej det är (där är mer än en ju), allt från Fantasy, till Sci-Fi, etc. Vissa är redan avslutade och klara, andra är inte avslutade men kommer kanske/antagligen inte bli det heller (pga av diverse orsaker, som t.ex spelarna i den har inte tid längre), och där är en del som är fortgående just nu, och där kommer till något nytt lite då och då (den senaste är ett Star Wars rollspel, innan dess så var det en Vikingar på Island grej). De flesta som spelar i alla dessa rollspels kampanjer är i vanliga fall andra Twitch och Youtubers... så de flesta är bra på att snacka om inget annat. XD

cKnoor, en Svensk (kör allt sitt på Engelska dock) twitch streamer och youtuber som till större delen spelar Blood Bowl, med några få andra grejer tidsvis, men har nu sedan en tid tillbaka även kört en rätt lång (46 avsnitt för närvarande) rollspels serie där han rollspelar i Rogue Trader (Warhammer 40K) rollspelet. Let's Rogue Trade. Han streamar dock inte rollspelandet, utan lägger bara upp det på youtube.

Sist utav de som jag har, så är där ju även då en Dungeons & Dragons youtube sida (och jag tror det är den officiella kanalen för spelet också... men är inte helt säker). Där finns en del rollspelande på den sidan att få tag på. Jag tycker ju inte om D&D, och det är ju något jag har sagt tidigare här på forumet. Men... det stoppar mig inte från att titta på när folk rollspelar det (eller mig från att spela det om det är vad som erbjuds), för jag tycker det är roligt att titta på när folk rollspelar... oavsätt vilket system de använder. Dock så har jag inte sätt så mycket av deras rollspelande än, bara en del av det... mest pga att jag har väldigt begränsat med internet (bor för långt ifrån stan för att kunna få bredband, så måste använda mobilt sådant), så jag måste prioritera rätt rejält.

Bolongo

Herr Doktor
Ja, den officiella D&D-kanalen har en massa actual play. Det mesta är interna grupper som spelar på deras kontor, men de har även Acquisitions Incorporated (kampanjen med bl.a. grabbarna från Penny Arcade).