Nekromanti Rollspelsmakande på konvent

Max Raven

T12-kultist
Erm. Lite för sent för mig för att ordna presentation ens om jag hade ett spel jag ville presentera i sin nuvarande form. :(

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har ingen presentation och inte ens fysiska exemplar av mina spel (jag tenderar att ge bort dem), men jag skulle säkert kunna snacka lite om det. Jag gör ju lite "annorlunda" rollspel jämfört med de flesta svenska spelmakare, så det kanske kan vara av intresse för folk?

Så, öh, så länge det är ok med lite improviserat snack och inte en ordentlig presentation så ställer jag la upp.

Genesis

Ni dés ni maître
da_bohz och Zadrith, ni har ännu inte tittat in i Indierummet och presenterat er som forumiter! (Om ni har tittat in har jag inte fattat att det var ni.) Under lördagen förväntar vi oss bättring! Jag, Vico, Hellzon och Lupus kommer att sitta och häcka där hela konventet, så kom och besök oss!

Zadrith, du är väl en av rödskjortorna, antar jag. Är det du som har skägg och låste upp för mig till duschen?

Zadrith

Hero
Genesis;n188096 said:
da_bohz och Zadrith, ni har ännu inte tittat in i Indierummet och presenterat er som forumiter! (Om ni har tittat in har jag inte fattat att det var ni.) Under lördagen förväntar vi oss bättring! Jag, Vico, Hellzon och Lupus kommer att sitta och häcka där hela konventet, så kom och besök oss!

Zadrith, du är väl en av rödskjortorna, antar jag. Är det du som har skägg och låste upp för mig till duschen?
Var aldrig inne på forumet under konventet men vi lyckades ju hitta varandra och da_bohz under lördagen i alla fall. Tack till er båda för att ni kom på rollspelsmakarmötet. Jag hoppas att vi ska kunna göra om det nästa år och att vi blir fler då. Det kommer att planeras in till nästa konvent och då kommer vi att lägga det ganska sent på fredagskvällen så att man kan fortsätta så länge man vill/orkar.

Till nästa konvent ska jag fixa rollspel.nu-namnbrickor som man kan ta i receptionen och skriva sitt namn på så att vi forumiter kan känna igen varandra. Jag träffade i alla fall både dig och da_bohz minst en gång innan jag förstod vilka ni var.

Jag tyckte upplägget fungerade ganska bra. Även om det inte blev jättemycket diskussioner kring de presenterade systemen så var de bra inkörsportar till diskussionen om exempelvis nackdelar som man kanske inte nått fram till om man började mötet med "ok, vad ska vi prat om?" Men har ni som var där (eller någon annan) idéer om hur vi skulle kunna göra det bättre till nästa år så tar jag gärna emot dem.