Nekromanti Rollspelsmakar fråga!

Combatsanta

Veteran
Efter ett dussin år på semester från rollspel har jag nu börjat titta tillbaks.

Jag har ett koncept som jag går i funderingar över att kommersialisera på något vis.

Men för att göra detta behöver jag "kontakter", inte affärskontakter utan bara någon man kan bolla lite med för att känna av hur horisonten ser ut egentligen utan att göra för stor sak av det hela samt se om det går att utveckla till något. Lite friskt syre så att säga. (Mina vänner har man ju givetvis talat med men de har för lite erfarenhet av branschen för att jag ska komma vidare.)

Så jag undrar om det finns någon här som kan ge mig råd eller känner sig sugna på att se hur konceptet ser ut (och kanske bli ett i gänget om konceptet håller). Jag söker främst äldre rollspelsmakare med mild militär erfarenhet (lumpen räcker) men dock inte enbart, givetvis är alla makare med liknande intresse inom det militära välkomna, det bara så att vi ligger på samma linje.

Om det är någon med marknadserfarenhet så är det ju bara ett plus.

/Mullvaden

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det var en annan nybörjare här för någon månad sedan och pratade om sitt projekt. Era projekt liknar inte varandra i sig, men han fick massor med bra råd om rollspelsmakande av folk som redan varit där.

http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....html#Post694027

Du kan ju kika igenom den tråden.

Och välkommen tillbaka i hobbyn och till forumet.

Möller

Hubert Hortlax
Tja, det är bara att skriva här.

Här finns massor med rollspelare med diverse intressen och kunskaper. Om du skriver om ditt projekt och dina funderingar burkar det alltid vara några som kommer med input och tankar.

Går det så långt som publicering finns folk som kan sånt här också, liksom sådana som vill hjälpa till med layout och korrekturläsning.

Välkommen till formet!

Arfert

Facit
Välkommen hit!

Här finns det många som kan hjälpa till med olika saker, jag är till exempel formgivare, jobbar på reklambyrå och har läst marknadsföring två år på RMI Berghs.

Och gjort militärtjänstgöringen + två repmånader. Om det kan vara till nån hjälp.