Nekromanti Rollspelsmakarcirkel 2013?

Max Raven

T12-kultist
Vi hade en liten grupp med rollspelsmakare förra året, och det fungerade ok:ish*.

Med sommaren på väg så kommer åtminstone jag få mer tid att jobba med mina rollspelsprojekt, så jag undrade om vi skulle ta och försöka få igång en cirkel i år?

Kanske med aningen andra regler/riktlinjer än förra året?

*efter min erfarenhet, vet inte hur det var för resten.

God45

#PrayersForBahakan
Kan du berätta mer om hur det här fungerar för oss som är nya? :gremsmile:

Är det ungefär som skrivarcirklen eller hur fungerar det?

Max Raven

T12-kultist
Självklart. :gremsmile:

Mycket kort så anmäler man intresse, någon skickar ut meddelande/PM till alla som anmält intresse, sedan delar man ut mejladresser i PM. Man delar sedan ut de texter man vill ha kollade via google docs/drive och ger lämpliga rättigheter (kommenteringsrättigheter, i regel).

Så här var det förra året, formulerat av krank:

krank said:
1) Alla som fortfarande är intresserade av att läsa skriver sina mailadresser i tråden.

2) När man har något man vill ha läst, så skriver man en liten presentation i tråden. Jag ger ett exempel lite längre ner.

3) När man skrivit sin presentation så använder man Google Docs för att bjuda in alla till dokumentet. Lämpligen med rättigheter att skriva kommentarer.

4) När man tycker att läsvändan är färdig tar man bort de inbjudna från dokumentet, och meddelar i tråden att det räcker.

Jag tänker mig att det här bör ske relativt kravlöst. Man läser det man vill läsa. Vi märker nog om nån aldrig läser utan bara blir läst =)

En bra grej kan vara att man postar en liten text om sig själv, vad man pysslar med och ungefär hur mycket man kan tänka sig läsa och vad man är intresserad av.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har fortfarande grejer kvar att läsa från förra året, men ja - jag kan tänka mig att vara med i år igen.

Tänker du dig det ungefär som förra året, att vi mest läser varandras grejer, eller något mer omfattande samarbete, t.ex. speltesta varandra saker etc? För just läsningen kan jag nog lova att jag fixar hyfsat, men inte jättemycket mer.

Jag hade nåtslags plan på en göra-klart-rollspelsskola/cirkel i år men det blir nog inte heller av...

Max Raven

T12-kultist
Jag är inne på läsning, själv. :gremsmile: Fast om man vill köra speltestande så kanske?

GnomviD

Heresiark
Jag kan slänga in en försiktig intresseanmälan, i och med att jag sitter och pillar med att få klart Den yttersta domen.

Radioaktiv

Hero
Jag vill lätt vara med. Sommar med massa rollspelsläsande verkar jättetrevligt. Och så skulle man ju känna sig mer sporrad att skriva om någon annan (än anarch) läser det. :gremsmile:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Leviathan behöver fortfarande hjälp (om än annorlunda slag än tidigare) av hugade och kunniga personer. Count me in!

Necross

Swashbuckler
Hade varit trevligt, men jag får sikta på 2014 istället :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
Ursäkta tiden, jag är lättdistraherad och har inte fullt så mycket tid som jag önskar att jag hade ibland.

Så, nuvarande lista på folk:
God45
krank
Rymdhamster
GnomviD
Radioaktiv
Robert Jonsson

Har jag uppfattat rätt?

Också en *bump* för de som missade tråden innan.

Bosse_UBBT

Swordsman
Jag är intresserad av att delta. Pleroma börjar ta form så jag kommer nog ha texter att ha med, och hoppas ha tid med all läsning (det beror ju på hur stora texter som folk skickar in).

Mogger

Hipsteranka
Det är 75% chans/risk att jag hoppar på, men jag vill ha lite färdigare texter så jag slipper utsätta er för meningslöst jobb.

Finns det någon deadline?

Notopholia

Veteran
Rent praktiskt, hur mycket måste man ha skrivit, när blir detta av och typ... Hur organiserat måste det vara?
Jag skriver på ett och har anteckningar uppdelade överallt så i bästa fall kommer jag ha någonting mer än tio sidor med blandat, i värsta fall kan jag iaf erbjuda mig att hjälpa till att läsa?

Max Raven

T12-kultist
Vi har inte några speciella krav. Upp till dig hur mycket energi du vill lägga på det. :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
Uppdaterad lista då:
God45
krank
Rymdhamster
GnomviD
Radioaktiv
Robert Jonsson
Krille
Bosse
Måns
Notopholia

Skickar PM inom kort.

Ögat

Hero
Jag vill också vara med. Med förbehåll att min sommar helst inte börjar före midsommar.

Mitt spel heter Blood & Bronze och utspelar sig i ett mytiskt Mesopotamien, där människorna med nöd och näppe undkommit att utrotas för att ha vredgat gudarna. Svaret på vad man gör är att man äventyrar, sluter förbund och sviker dem.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det är i sådana här lägen som det suger att man inte kan lägga till fler deltagare i PM-tråden efter den startats. :gremfrown: