Nekromanti Rollspelsmakarträff på fartyg under Bokmässan

Caligo

Swashbuckler
Jag tänkte om vi skulle ta en liten träff på mitt fartyg på Gullbergskajen i Göteborg under Bokmässan. Arfert sade ju att han kanske kunde komma då och datumen skulle passa mig bra eftersom jag har lite fullt upp just nu.
Är det någon som vill komma och vilket datum passar bra? Tänkte nån kväll efter kl. 17/18 eller så.

PS Startade en ny tråd om detta :gremsmile:

Arfert

Facit
Jag är nere då, torsdag till söndag. Har dock inte koll ännu på mitt övriga program där.
Var ligger fartyget? ...eller snarare, var ligger Gullbergskajen?

Caligo

Swashbuckler
Arfert said:
Jag är nere då, torsdag till söndag. Har dock inte koll ännu på mitt övriga program där.
Var ligger fartyget? ...eller snarare, var ligger Gullbergskajen?
Det ligger en bit från centralen ca. 15 minuters gångväg - 11 min. om man går snabbt :gremsmile:. Det går även en buss från centralen en gång i halvtimmen dagtid. Den tar väl knappt 5 minuter.

Om man går från centralen så är det enklast att ta sig ner till älven och följa den uppströms ca 700 meter.

Fartyget heter Dockan och ligger innan gasklockan precis vid ett mindre hus. Det är ett rätt stort vitt motorfartyg av äldre modell...

Man kan även ta sig till hållplatsen Falutorget med buss (från centralen eller Gamlestadstorget). Det är bara typ 35 meter till båten från hållplatsen.

Om någon har bil så hör av er så finns det gratis parkering vid fartyget.
Kör bara uppströms längs kajkanten från Göta Älvbron/Ibis hotell (typ stor hotellbåt).
(I värsta fall finns det massor av parkeringsplatser vid Ibis hotell.)

https://maps.google.se/maps?daddr=57.717...;sz=17&z=17

Caligo

Swashbuckler
Arvidos MC said:
Nå, hur blir det?
Vi kör på fredag den 27:e. Kl 17 och framåt. Samma skepp, samma kaj (se ovan). Vilka kommer?
Oldtimer (och Arvidos då) har sagt att han dyker upp.

Det kan ju gå att grilla ute om man vill ta med sig något.

Per Folmer

Swordsman
Jäklar vad fräsigt med ett eget skepp!
(EDIT: Hade tänkt gå på bokmässan men har varit förskyld ett tag, hoppas det försvinner. Får jag ev. smita förbi på vägen hem och säga hej om det passar?)

Unfair

Hero
Vad innebär en Rollspelsmakarträff mer exakt? Träffa folk och vara social kan jag hyfsat.

Big Marco

Läskig
Sum Caligini said:
Arvidos MC said:
Nå, hur blir det?
Vi kör på fredag den 27:e. Kl 17 och framåt. Samma skepp, samma kaj (se ovan). Vilka kommer?
Oldtimer (och Arvidos då) har sagt att han dyker upp.

Det kan ju gå att grilla ute om man vill ta med sig något.
Kul! 50/50 att jag kan. Fredagar är tricky och denna extra tricky...

Caligo

Swashbuckler
Arfert said:
Jag befinner mig i GTB då, men det beror på vad mer jag måste göra...
I skrivandes stund så har vi ingen speciell agenda. Förra gången betades det väl mest av rollspelsmakarsaker.

Krille

Super Moderator
unfair said:
Vad innebär en Rollspelsmakarträff mer exakt? Träffa folk och vara social kan jag hyfsat.
Det beror på. Det kan vara allt från en skrivarstuga där alla sitter och skriver som få, till vilken nördträff som helst varav spelskapare är överrepresenterade, med "typ rollspelsmakarforumet live" som mittpunkt.

Förra båtträffen var mer av en forumsgrillträff med hög andel spelskapare.

Caligo

Swashbuckler
Per Folmer said:
Jäklar vad fräsigt med ett eget skepp!
(EDIT: Hade tänkt gå på bokmässan men har varit förskyld ett tag, hoppas det försvinner. Får jag ev. smita förbi på vägen hem och säga hej om det passar?)
Självklart går det att komma förbi en sväng och det går finfint att komma förbi efter bokmässan också.
Ta med sig något alkoholhaltigt att dricka om ni vill. Och nåt att käka/grilla om ni vill. Grill, kokplatta, kyl och micro finnes.

Man måste inte vara rollspelskonstruktör naturligtvis men temat är rollspelsmakeri (äventyr, regler, världar etc etc). Lite som krille sade... rollspel.nu live - fast utan flamewar :gremsmile: