Nekromanti Rollspelsmiljö?

Renfield

Swordsman
Jag har, liksom flera andra i det förumet antar jag, spelat Unreal, till PC. Själva spelet i sig tyckte jag inte var alltför lysande, däremot var miljöerna helt lysande, stämningen dom förmedlade, allting. Därför undrar jag, finns det något befintligt rollspel som utspelar sig i liknande miljöer/har samma stämning i omgivningarna? Det skulle lämpa sig ypperligt för att introducera min grupp för en sorts "action-skräck", om ni förstår vad jag menar...

chrull

Stockholm Kartell
Nu har ju jag bara spelat UT och inte orginal spelet.

Men om du vill ha SF, skräck och kanske lite annorlunda varelser så är mitt heta tips SLA Industries (uttalas SLAY)

det är ett ONT spel. med mycket våld
mycket läskiga varelser och mycket extremt läskig manipulation genom media .

SLA är ganska svårt at förklara men jag försöker ändå

SLA Industries är ett företag som genom att bedra och luras har fått makten över världen.
inte som makten en stat har, men SLA är STORT
det är mångas allt, folk växer upp och drömmer om att jobba för SLA

Kärnan i SLA ligger på planeten och staden MORT. Där ligger SLAs högkvarter och därifrån utgår dess makt.
Här är spelarna anställda av företaget som Operatives. De är en sorts frilansande Allti-allo som drömmer om att klättra sig upp inom SLA. De kanske drömmer om ett sponsoravtal från något av SLAs underavdelningar så de kan tjäna mer pengar på mediekarusellen.
De drömmer mardrömmar om seriemördarna som sprider sig som en epidemi, som resutlat av de SLA ägda TVkanalernas orgier i mord och våld.

SLA har gett dig en lägenhet, chansen att tjäna pengar, och en bricka det står ditt SCL (security Clearence Level elelr nått sånt) på. DEt börjar på 10A och fortsätter upp till 1. desto bättre SCL du har, desto mer givande uppdrag kan du få. och givetvis mer pengar

gör du bra ifrån dig hamnar du säkert på nyheterna. och om du dyker upp där några tillfällen har du chansen att få ett sponsorkontrakt. du ser helt enkelt till att ha några företagsloggor på dig i TV när du skjuter ner folk.

SLA är inte outmanade. Onda företag som gör ondare handlingar försöker skada SLA. Och eftersom SLA för dig är ALLT så hjälper du gärna till att utrota dem. Men man får akt sig också. de ljuger mycket och många SLA anställda har lurats att byta sida.

Mort är en stor stad med mycket slum. stora övergivna kvarter. Och värst av allt är det som ligger utanför staden, the cannibal sectors.

Dessutom så regnar det alltid i mort.

SLA har haft kontrollen över samhället i 900år nu. och under hela tiden har samme man styrt SLA Industries. Mr Slayer. 3 meter lång, farlig och av okänt ursprung.

Tja. det är lite lösryckta saker om sla. Jag har inte tid att skriva mer just nu. Jag hoppas du får en känsla av SLA, för något annat är det svårt att får fram. www.nightfall.co.uk finns det mer info på.

Titta på framsidan av spelet där så får man också en känsla av vad det rör sig om. Killen heter Halloween Jack och är den senaste seriemördaren som media har hypat upp.

Guns kill - but so does the truth.

chrull