Nekromanti Rollspelsmusik

GarraGrind

Veteran
Jag funderar på att göra en sida med rollspelsmusik.
En enkel sida med olika spelgenréer uppradade. T.ex.
"Fantasy"
"Cyberpunk/Sci-fi"
"Skräck"
"Action"

och i varje genré finns ytterligare menyer som säger något i stil med:

"Innan stormen/Spänning"
"Strid"
"All around"
"Party/On the club"
o.s.v.

Och sedan ett litet forum eller en gästbok för förslag till andra stämningar och genréer.

Något ni tror kan intressera? Skulle jag få sidan att hålla igång? Allt jag lägger upp kommer Jag att ha gjort, det kommer alltså inte vara någon bas för massa copyrightskyddat material som är fritt att ladda ner. Jag gör musiken, jag ger bort musiken.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tror en sådan här sorts sida skulle bli mycket djupt uppskattad av folk. Jag vet i alla fall att jag skulle göra det. :gremsmile:

Jarre

Swordsman
Jodå, jag tror att det skulle vara uppskattat. Kan inte komma på att jag har sett någon sådan sida, så kör hårt.

Och anledningen till att jag skrev inlägget: ska du bara lägga upp egen musik får du ha en duktig produktionshastighet eller många samarbetspartners. Därför tycker jag att sidan också bör fungera som en databas med tips på skivor eller låtar som rekommenderas i de olika genrerna och tillfällena. Ska jag ändå köpa skivor för att utöka rollspelsmusiksbiblioteket, kan jag lika gärna få tips från databasen. Sidan skulle då kunna bli någon slags samlingsplats för rollspelsmusik, inte bara en hobbysajt i mängden som riskerar att leva och dö med ditt eget intresse för att skriva sådan musik.

Jag önskar dig lycka till med projektet, och kommer garanterat besöka den och se om jag kan tipsa om något när den väl kommer upp!

GarraGrind

Veteran
Okej, det är ett bra förslag. Det skulle kunna vara en kombination av båda.
Jag är inte främst ute efter att tjäna pengar, och tänkte därför inte göra det möjligt att köpa låtarna på en skiva, utan bara göra dem fria för nedladdning. Men vet inte vad folk skulle uppskatta mest, det kanske skulle vara värt att göra en lagom snygg cd-skiva för en liten peng istället för att användarna av tjänsten får bränna ner låtarna själva?

Gratis eller kostande, i forumet skulle man, precis som du säger, lika gärna kunna ha en tråd som tipsar om andra artister.

Men hela idén var att få tag i schysst rollspelsmusik gratis på nätet. Frågan är hur långt jag vill gå, och hur stort och seriöst det ska bli...

GarraGrind

Veteran
Gott att höra Endyamon!

Än sålänge har jag bara varit inne på spåret cyberpunk/sci-fi men även sådant som passar nutid med håll åt skräcktemat (WoD?). Men jag utvecklas ständigt som musiker och kan kanske i framtiden göra lite mer fantasy också...

Troberg

Sinister eater
Man skulle ju också kunna länka till externa källor, tex mp3.com.

Johan K

Gammal & dryg
Svar ja !!

Jupp !
Jag skulle gjärna se en sådan sida !! Hade varit skönt at kunna dra ner kvällens tema i musik bara sådär i ett naffs.

Om du vill ha lite inspiration & sådant så kan du kolla in Krilles filmrecencionsbank på hanns hemsida.

ripperdoc

Myrmidon
Wiki

Om det inte redan sagts - självklart ska du ha en wiki för det här. Något annat vore bara dumt och tidsödande.

Hör av dig om du behöver wiki/serverplats.

/RD - som har samlat på sig en del under åren

Troberg

Sinister eater
Något i stil med Inspirerande filmer, fast musik?

Om du är intresserad så kan du lägga upp det på RPG Lab. Där kan du dessutom få forum och sånt om du beöver.

GarraGrind

Veteran
Tack för responsen!

Javisst, ungefär som inspirerance filmer, fast för rollspel.

Och forum, ja tack, det är skitbra att ha. Men jag väntar nog tills jag åtminstone dragit igång sidan, eller först och främst fått ihop lite mer musik. Har inget färdigt material än, har bara sugit lite på idén och varit nyfiken att utveckla den.

Robert Jonsson

Än sålänge har jag bara varit inne på spåret cyberpunk/sci-fi men även sådant som passar nutid med håll åt skräcktemat (WoD?).
Nej, nej... Bortom är det nya heta skräckrollspelet alla talar om :gremwink: Jag ser fram emot sidan - särskilt skräckrelaterad musik. Mycket bra initiativ!

Det skulle kunna gå att expandera den enligt de förslag som föreslagits - i grund och botten gäller det väl hur du vill expandera allting. För en liten sida känns en wiki rätt överflödigt, så som förslagits här, och behöver du något lite större rekomenderar jag ändå Wordpress framför en wiki.

Robert Jonsson

Stygg Endy!

Visste inte att det var samma person - trodde Kannesten var en annan person här på forumet med ett annat nick... :gremblush:

Fast det är Krilles fel som inte kan hålla isrä nicken. Jag skyller på honom :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Stygg Endy!

Haha !
Förvirringen är total ! :gremlaugh:

/ Johan K, som nock har nicken Kannesten på #rpgonline

GarraGrind

Veteran
Men då gott folk börjar jag på lite smått med att designa sidan och komma på lämpliga kategorier och sedan ytterligare förgrenar för varje kategori. Jag börjar med något smått så jag inte drar mig vatten över huvudet.

Jag hojtar till igen när jag har fått ihop åtminstone 3-6 låtar, och kan ju försöka lägga upp forumet så fort som möjligt så alla kreativa föslag kan komma igång!

Än en gång, tack för den positiva responsen!