Nekromanti Rollspelsordlista

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Rollspelsordlista
Vi har nu lagt upp en ordlista över vanliga rollspelstermer och förkortningar här på www.rollspel.nu. Den är tänkt att komma till användning främst för nybörjare, men även erfarna rollspelare kan säkert hitta intressanta saker i den.

För tillfället har de flesta inlagda orden ingen beskrivning utan vi hoppas att alla ni besökare med specialkunskaper kan hjälpa till att beskriva dem genom att skicka in ord med tillhörande beskrivningar. Ni gör helt enkelt så att som titel fyller ni i ordet som... (224 fler tecken)

Gå till artikeln

Gardener

Champion
Tänkte att det passade att släppa detta när det ändå diskuterats om att ha vissa ord snabblänkade till förklaringar. Vi lägger helt enkelt in orden här, och sen ser jag till att samma sorts popup som för Hjälp-faq-länkarna som finns lite här och där kommer upp på de automatgenererade länkarna också. Låter det bra?

Osiris

Veteran
ok, men var är den? Är det bara min dator som inte visar den? En länk tack!

Gardener

Champion
Läs hela artikeln så hittar du länk.

Man kommer även åt den genom att klicka på Artiklar och sen Ordlista på webbplatsen.

Johan K

Gammal & dryg
Kanon !

Det där var ju inte gn dum idé !!
Hoppas att den kommer att läsas & beskådas bara !
Kanske nått som vi kan rekomendera att läsa när man reggar sig som en ny användare här ?
Hur låter det ?

Ulfgeir

Swashbuckler
Bra iniativ. En fråga, går det att göra någon form av automatsortering på just den listan antingen bokstavsordning eller ämnesordning eller något.

The_Gorger

Hero
Fy och förlåt

Fy för den nya ordlistan, idén är bra, och man ser att ripperdoc lagt ner arbete med att skriva ner alla uttryck. Men men men, den är hopplöst seg- och svårnavigerad.
Jag trodde att det var ngn sorts wiki, så jag skulle glatt komentera SVEROK, men hoppsan, det blev en artikel på rollspelsforumet, det var ju inte meningen. Så jag ber om ursäkt för att det står SVEROK i en tom tråd på det forat. Som det ser ut nu är det helt meningslöst, men jag antar att det bara var ett test eller experiment eller så?

Gorger kräver ... något.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Fy och förlåt

Ja, systemet är inte helt bra. Men det är det befintliga system som finns. En wiki skulle förstås vara bättre, det tycker jag med. Jag har bara börjat lägga in termer och blev inte klar, så det är meningen att ni ska förbättra och lägga till vad som behövs nu.

/RD