Nekromanti Rollspelsrecensioner på Youtube

CromX

Veteran
Det skulle vara helt överdrivet awesome! om någon skulle göra det där på svenska :gremlaugh:

Så kom igen nu! någon med en schysst kamera, lite extra tid till övers och en massa roliga rollspel som ligger skräpandes hemma? :gremlaugh:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Sverok har gjort en videorecensioner på svenska tidigare. Hur awesome den egentligen var... Tja, den var mer rolig än bra. Men mer sådana initiativ! :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Svenska scenarion

Jag har kollat en del svenskt rollspelande på youtube och jag tycker mest jag hittat folk som smågarvar och larvar sig lite, känslan känns lika långt bort som de awesome scenarion som en del pratar om här men jag kanske bara hittat fel.

Sök på Drakar och demoner tex på youtube.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Svenska scenarion

Fast nu är det inte rollspelande, utan recensioner som det handlar om. :gremwink:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Svenska scenarion

Yieks. Jag är för trött på morgon, sorry

/Niklas som gillade _demonstrationen_ av Red November och vad-nu-det-där-virus-spelet hette på youtube! Red November verkar askul. :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Awesome och inte fullt så awesome

Niklas73 said:
Jag har kollat en del svenskt rollspelande på youtube och jag tycker mest jag hittat folk som smågarvar och larvar sig lite, känslan känns lika långt bort som de awesome scenarion som en del pratar om här men jag kanske bara hittat fel.
Det kan också vara en helt annan känsla att vara där och att titta på. Jag upplever ofta att spelmötet är totalt awesome när jag är med, men när jag inte är med i en scen och bara tittar på när medspelarna gör något så är det... ehm, inte lika awesome. Ingenting har egentligen ändrats mellan de två situationerna, utan spelet spelas ungefär som tidigare. Skillnaden är att jag inte är aktiv deltagare utan bara åskådare. Men denna lilla grej är skillnaden mellan awesome och inte fullt så awesome.

Savetun

Veteran
Re: Awesome och inte fullt så awesome

Faktiskt! Håller med föregående inläggare(om man nu kan uttrycka sig så), men jag känner igen mig så mycket, speciellt när det handlar om regler.
Massor med letande i böcker och frågor som kommer, alldeles för många för att kunna tas i slutet eller efter spelsessionen är över.

Men att spela in sitt spelmöte vore kanske en bra grej....se hur alla uppträder och hur man kan förbättra sig!

Niklas73

Skapare av Starchallenge

Det kan det vara. jag kan dock verkligen uppskatta att lyssna till andra interaktioner om de spelas cineastiskt. Men mina rollspelspremisser är emotionella. Jag vill engarea mig i allt från miljö till story till karaktärer. Annars är det inte värdefullt för mig (möjligen humor kanske). och det jag kände av det lilla jag såg kommunicerade inte det riktigt. Mer lite halvlatjo, skoja lite offline etc.Men var och en blir salig på sin fason och jag dömmer _inte_.

Savetun

Veteran
Niclas: Nä mest var det ju faktiskt bara prat och diskussioner och jag fastnade speciellt för killen som figurerade till höger i bild, han som satt med armarna i kors. Mindre bra inställning kanske, eller så utryckte han kanske enbart sitt missnöje av att allt tar så lång tid.

Jag gillar också att verkligen rollspela mina karaktärer, annars är det ingen idé. Då blir det bara ett halvtradigt strategispel.

Jag brukar alltid före mina karaktärer med två saker;

1. Dialekter, (vi spelar nästan uteslutande på engelska men jag försöker så gott jag kan, typ skottska, irländska, asiatiska brytningar och ryska brytningar m.m.

2. Nackdelar, typ fobier av olika slag osv. Jag tycker att det blir mer av en utmaning att spela en karaktär som inte är perfekt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenge: Femte Generationen som är mitt livsverk och nu i en omarbetningsfas för femte gången kommer fokusera _mycket_ på att lyfta in ROLLspelandet i mekaniken. Med det menas att systemet i sig ska hjälpa till att lyfta fram ditt gestaltande. Det här är inget nytt utan vanligt i flera spel.

Botulf

Hero
Jag tror det är ganska säkert att säga att Kurt Wiegel i Game Geeks är den mest kvalitativa rollspels recensenten på Youtube. Han har en förmåga att få recensionerna sevärda även om det inte rör sig om något som intresserar i vanliga fall. Däremot så faller nog inte hans humor alla på läppen. Andra som skiljer sig ur mängden är The Gentleman Gamer och tetsubo57 som är väldigt utförliga i sina recensioner utan att gå för långt, välartikulerade och bra på att förmedla det väsentliga.

CromX

Veteran
jag gillar verkligen hur han lyfter fram de positiva i alla rollspel, för i nästan alla rollspel finns det ju någonting riktigt bra :gremsmile:

Det får iaf mig att vilja pröva något jag kanske annars inte ens hade tänkt tanken på.

De andra 2 du nämnde har jag inte sett, ska ta och leta fram dem :gremsmile:

Simon

Swashbuckler

• En framåtlutad kroppshållning
  • Blicken på de aktiva spelarna (INTE i ett block eller en bok!)
  • Kommentarer till det som händer (Hurra på hjältarna, bua åt skurkarna)

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag tycker väl att han sällan säger särskilt mycket relevant om spelen. Sen sjönk han en del i mina ögon när han sågade d&d4 väldigt omotiverat.