Rollspelsrelaterade nyårslöften inför 2021

Bifur

Veteran
Startar en ny tråd då jag såg att den för 2020 levde upp. Kan konstatera att pandemin satte stopp för flera av mina löften... :( . Årets får bli.

• Bli färdig med det jag redan åtagit mig. Öka!
  • Förhoppningsvis besöka Gothcon och Dancon igen
  • Kanske så småningom börja skriva det där Mörk borg-hacket jag grunnat på i ett halvår.
  • Ge mig på att översätta Warriors Adventure Game till min dotter nu när hon är helt såld på dessa böcker (om katter för er som missat).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
OK, den här gången skriver jag i rätt tråd istället för fel tråd. Är jag nästan säker på.
  • Jag ska försöka skriva och bli klar med grejer. Jag har för många påbörjade projekt nu, det här måste få ett slut. Tack och lov börjar jag se ljuset i slutet av tunneln för flera av dem nu, typ Kutulu-äventyrboken där jag mest behöver bröta igenom texten och göra korr + se till så vi får bilder, eller Rotsystem-kampanjboken som mest behöver få bilder och en layout.
  • Jag ska försöka spelleda nånting. Kanske. Jag känner mig hemskt rollspelsutbränd och allmänt socialt trött och verkar ha dragit på mig en lätt men ihållande depression eller nåt. Men jag vill komma ur min funk och rollspela igen. Förhoppningsvis kommer min Flodskörden-grupp igång igen så jag får spela åtminstone; det klarar jag nog av. Men det vore najs att spelleda. Kanske Mothership, om jag får nån ordning på det.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag ska skriva minst 12 äventyr och ett rollspel för egen räkning, och sen försöka hitta lite fler uppdrag åt andra förlag tänkte jag. Siktar inte så högt nästa år.

Ulfgeir

Swashbuckler
Skall skriva mer äventyr, och försöka spelleda mer. Även fortsätta med korrläsning om det kommer fler roliga projekt.

Mogger

Hipsteranka
Jag har lite kvar från 2020.

Ja, det lär inte bli så mycket annat än:
  • Släppa Kopparhavets hjältar
  • Börja skriva på samt speltesta Kopparhavskrönikan.
  • Spela klart Sirenens klagan.
  • Funda The Troubeshooters
Så för 2021 får det bli:
  • Fortsätta att skriva på samt speltesta Kopparhavskrönikan.
  • Släppa Sirenens klagan.
  • Spela T2000

McKatla

Utan titel
1) Välja ETT spel att fokusera på som spelledare, och inte som i år leda spel i dryga halvdussinet olika spel. Och därmed vill jag kunna leda en längre kampanj, inte bara en kväll eller två, med samma rollpersoner.
2) Skriva klart mitt eget spel (fast först måste jag välja vilket av de tre jag skriver på som jag skall satsa på!).

Hm, anar att mitt stora problem är att välja – och därmed välja bort annat.

3) Sluta funda allt som rör sig inom svenskt rollspel. Jag har högar av ospelade spel hemma helt enkelt för att nya kommer på brevlådan (den digitala oftare än den fysiska då jag helst funkar på PDF-nivå) snabbare än jag hinner spela dem. Många fattar jag inte ens varför jag engagerade mig i. Inte så att de är dåliga spel, inte alls, men de är inte min kopp med te eller så har jag redan ett utmärkt spel i gengren och behöver inte ett till (gäller främst fantasy, men även SF och skräck).

Kommer jag att hålla dessa löften? Angående (3) nästan helt säkert inte. Jag gillar att läsa rollspel, och jag gillar att stötta svenska rollspel! Och då håller nog inte (1) heller; en del av dem som kommer måste jag bara få spela också! Och med tanke på hur mycket nytt som kommer – och hur bra så mycket av det är – så finns det ingen större poäng med att lägga tid på (2). Så ja, jag har tre löften, och redan innan de avläggs vet jag att jag med största sannolikhet kommer att bryta alla tre. Dvs som vanligt angående nyårslöften ;-)

Bolongo

Herr Doktor
* Avsluta åtminstone en av de två kampanjer jag spelleder för tillfället...
så att jag kan...
* Starta om den kampanj i Hjältarnas Tid som rann ut i sanden för ett par år sedan...
vilket motiverar mig till att...
* Skriva nytt material till HT - göra klart kampanjen, utveckla religionsreglerna.

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Mina löften för 2021 får bli:
  • Fortsätta skriva och spelleda på konvent t.ex. Sävcon.
  • Utvidga mina vyer som spelare och spelledare genom att testa minst ett nytt spel och spela minst en roll utanför min "bekvämlighetszon".
  • Fortsätta arbeta med att samla gammalt och nytt konventsmaterial till Alexandria.dk
Och så löftet som jag brukar misslyckas med varje år...
  • Inte köpa ett nytt rollspel förrän jag läst klart alla de jag redan köpt :)

Dimfrost

Special Circumstances
  • Fortsätta med att läsa fler spel än jag köper, vilket jag nyligen tagit tag i, så jag betar av hyllorna med olästa böcker sakta men säkert.
  • Skriva klart fler saker. Kanske rentav ge ut något.
  • Vara lite snällare.

Rangertheman

Myrmidon
  • Ge mig på att översätta Warriors Adventure Game till min dotter nu när hon är helt såld på dessa böcker (om katter för er som missat).
Vill du ha en samarbetspartner, så hojta. Min dotter är också en total Warriors-fantast.

Feuflux

omjonasson.se
  • Spelleda Dungeon World (bocka av pbta från min rollspels-bucket-list*)
  • Spela Vampire (som en i spelgruppen hintat om att han är sugen på att spelleda, och även här känns det som ett bucket-list-spel*)
  • Spelled något mer, men ingen aning om vad eftersom det ligger så långt in i framtiden (hinner säkert bli Q3/Q4)
* Nej jag har ingen bucket-list.

Christoffer

It's all pig.
Spelleda mer Burning Wheel.
Spelleda Torchbearer.
Spelleda Traveller.
Spelleda Stjärnornas krig för mina ungar.
Se till att få spela lite också.
Förhoppningsvis få spela med ett av barnen som spelledare.
Skriva klart saker för speltest.
Speltesta.

Last edited:

.Per.

Rollspelsverket
Spelleda klassikern Walker in the Wastes.
Spelleda mer Electric Bastionland och våga testa en megadungeon.
Spela mer indie.