Nekromanti Rollspelsrelaterade nyårslöften?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Har du något rollspelsrelaterat nyårslöfte att avlägga? Själv ska jag färdigställa och ge ut samlingsvolymen av GrottZine, men eftersom det varit ett mål ett längre tag vet jag inte om det kvalificerar egentligen.

Ska fundera på om jag kommer på något annat värt att lova. Inspirera mig med era egna löften!

Rangertheman

Myrmidon
Mitt löfte till mig själv är att jag under 2017 bara ska delta i Kickstarters som faktiskt tillför ett hyfsat mervärde jämfört med att köpa produkterna i affären när de är klara. Något unikt utöver mitt namn bland kanske tusentals andra i förordet.

Zadrith

Hero
Att spela och skriva saker till befintliga rollspel i stället för att bara göra egna system som jag gör om och gör om och gör om och ...

IcarusDream

Anti-populist
Jag har som nyårslöfte att träna mer på att utveckla mitt vokabulär. Känner ibland att trots att jag har en välutvecklat vokabulär så blir det mycket repetitioner vid beskrivningar.

"Ni går i den ljummiga skogen, framför er ser ni en höjd och bakom den en glänta i skogen. Ni går förbi denna och kommer till en glänta på en höjd i den ljummiga skogen."

Khan

Kondottiär
Jag ska försöka skriva mer att"publicera", dvs inte bara för min egen grupp utan också göra små äventyr att dela med mig av till andra glada spelledare. Och jag tror jag vågar lova att det ska bli en blogg av något slag att publicera dem på.

Bolongo

Herr Doktor
Jag skall sluta köpa figurer som jag egentligen inte har någon användning av bara för att de ser coola ut.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag ska se till att speltesta mina spel, både Drakporten och Älvadrottningens fest.

luddwig

Lawful evil
Jag ser det mer som riktlinjer än löften men hur som helst:

1. Vara mer disciplinerad i mitt skrivande.
2. Vara mer disciplinerad i mitt läsande.
3. Bara crowdfunda sådant som jag tror kommer att bli bra rakt igenom.

Nässe

Myrmidon
Jag skulle verkligen vilja prova OSR med någon frälst, gärna på Gothcon, men känns svårt att lova. Samma sak med att spela in fler avsnitt till Podcon och att köra klart Tatters. På något sätt ska det gå! :)

da_bohz

Swordsman
1. Bli klar med en spelbar version av mitt egna system som kan vidareskickas till speltest och korrekturläsning hos icke-invigna.
2. Crowdfunda något (Aldrig testat, men har inte heller varit sugen på att göra det innan. Gillar dock tanken så mycket att jag känner att det är dags att stödja åtminstone en annan rollspelsmakare ute i världen).
3. Besöka Gothcon - eller minst två andra spelkonvent (ifall att jag måste pyssla med annat under den relevanta veckan för Gothcon).
4. Jaga efter nya grupper för rollspel (har tråkigt nog blivit typ 6 pass under hela 2016, vilket bara är en bråkdel av vad jag hade hoppats på).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
? Köpa minst en rollspelsrelaterad bild.
? Skriva något till Hjältarnas Tid.
? Ha något att kränga på GothCon.
? Spelleda något över minst tre sammanhängande spelmöten.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
1. Göra klart While the World Ends PDF:en efter crowdfundern i slutet av förra året.
2. Se till att det på något vis går att köpa While the World Ends i pappersformat.
3. Gå till botten med Efter Z.

DanielSchenström

Swashbuckler
Bli klar med min spelklubbs 30-årsjubileumsskrift.
Spendera åtminstone 10000kr på rollspel och i med det komplettera några underlinjer till några rollspel och införskaffa ett tiotal rollspel jag varit nyfiken på länge.
Inviga åtminstone 2 personer mer i rollspelets förtrollade träsk.
Få ut åtminstone 4 nummer av spelklubbsfanzinet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vet inte om jag har "nyårslöften", riktigt. Men jag har några målsättningar:
  • Layouta och trycka Kutulu, och lansera det på Gothcon. Försöka få dess lansering så lyckad som möjligt.
  • Betala för minst en text som någon annan skriver till något av mina rollspel (det koppas jag verkligen att jag gör, givet att jag lovat att betala för en text i Kutulu som jag inte skrivit själv)
  • Skriva klart Rotsystems kampanjbok... jag vågar inte lova "till hösten" som var mitt tidigare mål, men "innan årsslutet" känns hyfsat rimligt.
  • Skriva minst ett par-tre stycken artiklar till Fenix för Rotsystem och kanske även Kutulu.
  • EDIT: Och givetvis så ska jag skriva det mysterie jag tagit på mig att fixa till Tales from the Loop!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har ju tänkt att fara på GothCon för första gången, om möjligt. Hur snart bör jag boka resa och boende? :p

Lukas

Mannen i Gult
Jag skall se till att rulla bättre, nu får det vara slut på alla jäkla ettor.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag gillar inte nyårslöften. Men i år skulle jag gärna spela lite mer, och så planerar jag att göra klart nya Haragada. Jag kan inte lova att det kommer att bli färdigtryckt under året, för då är det fler saker som ska blandas in, men jag vill göra klart min del.