Nekromanti Rollspelsriksdagen, nådens år 2004

Ackerfors

Alas, your rapids!
Omröstning: Rollspelsriksdagen 2004

Nu börjar omröstningen för rollspelsvalet 2004 och den slutar midnatt mellan onsdag och torsdag då [profil=Johan K]vår talman[/url] kommer tillskriva någon vinsten.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Mindre positiv

Som Arvidos skrev i sitt svar på www.rollspel.nu-forumet så kan du visst lägga upp affischer. Ta bara och bifoga affischen när du förhandsgranskar dina inlägg, posta inlägget (och om du vill ha den i inlägget, kolla den bifogade bildens adress, tryck på "ändra inlägg" och stoppa in adressen mellan [bild]adress[/bild]).

Morgoth

Swashbuckler
Ett budskap till rollspel.nu, i all sin enkelhet.

Vi har äntligen hittat ett säkert sätt att förmedla vårt budskap till forummedllemmarna här på www.rollspel.nu, utan risk för censur. Det är inget fel på er datorskärm. Vi är i kontroll nu.

Mina vänner, ni har blivit lurade! Länge har nysimplisterna härskat över den fria journalistiken, konservativa rollspelare har dolt sitt förakt mot det konstnärliga inom hobbyn bakom en tunn hinna av relativism och politisk korrekthet. Låt inte deras fasad lura er. Låt inte deras auktoritet stå ivägen för sanningen.

Utveckling är inget hot mot din spelstil!

Kära forumanvändare! Ni håller just på att rösta på samma människor som gav er skit i högstadiet men alltid kom undan med det eftersom de ställde in sig hos lärarna! Samma människor som verklighetsfrånvänt skickar soldater till Irak eller Afghanistan. Det här är den sortens människor som inte vet någonting om hur det verkligen är att vara rollspelare. De är förbundsmännsikor, korkskallar som har tagit sig mer vatten över huvudet än Bill Clintons samtliga eskapader. De såg bilder på Adolf Hitlers tal till massorna som små, och de blev inspirerade. Om ni röstar på dem nu kommer ni att bli besvikna senare. Det har alltid fungerat så, oavsett hur vackra deras löften om fanatisk framgång kan verka.

Eller så kan ni visa dem att ni inte är boskap! Var inte rädda för att använda era röster!

Slutligen, eftersom det här egentligen är en tävling i vem som gör coolast affischer...

Morgoth

Swashbuckler
Käre Röstare...

Jag ber er komma ihåg att det sittande regeringspartiets maktområde är snävt begränsat av ett i grund och botten byråkratiskt system som stödjer en icke särskilt bland användarna representerad administrativ överklass. Om RRE kommer till makten kommer det fria ordet få en allt större betydelse. Ett intressant faktum är att det i nuläget är staten som kontrollerar tanken, inte tvärtom. I ett system där tanken kontrollerar staten kommer staten vara mer flexibel gentemot folkets vilja. I ett sådant system kommer önskemål som dina lättare att hörsammas.

Vi kan inte lova någonting, men vi hoppas att en röst på RRE är ett steg i rätt riktning!

Phelan

Hero
Du snärjde mig...

...såväl med ditt på en gång så högtravande och samtidigt så innehållslösa svar, men framförallt med den väldigt tjusiga och ack så populistiska affischen!

Phelan, rusar till röstlokalen

Sodivra

Champion
Din propaganda fu är svag!

Mina vänner.

Det görs retoriska poänger om boskap, att göra val. Vi förstår att väljarna inte vill vara boskap. Det vill inte vi heller. Använd era röster. Använd era drömmar. Förverkliga er själva. Utvecklas.

Rösta inte på bleka kopior, vare sig de är bleka kopior på Flummpartiet: Harmonisterna, eller på varandra - Utan gå framåt! För er skull, i triangelns namn! Vi värnar om sunda ideal, som harmoni.. och flumm. Ni vet att de är sanna!

(snygg affisch, förresten..)

G

Guest

Guest
Förklaring samt koalition

Vi i offensiva partiet är emot att fantasy ska dominera marknaden.
Vi är emot att en ledare ska ha samma rang som de ledda (vi sa inget om att spelledare måste finnas, bara att de ska ha högre rang).
Vi är emot standardiseringar: endast d20, endast samberättande.

Vi kan tänka oss en koallition med alla utom MrZu, Sammberättarpartiet friformarna, spelledarmonarkerna samt trollkarlspartiet.

Soffliggarna har vi inget emot de skulle endå bara ligga i soffan istället för att fatta beslut.

DarkMystic

Swordsman
Re: Din propaganda fu är svag!

Hmmm det verkar som Arvidos visar var sitt skåp står... Dax att kolla siffrorna och se dem skrämmande resultaten...

/DarkMystic tror inte att detta kommer gå bra

Troberg

Sinister eater
WTF! Det här vågar inte Yassilus radera! Ha!

Inlägget raderat av Vitulv.

Nemesis IV

Veteran
Re: Omröstning: Rollspelsriksdagen 2004

Jag kräver... eh... omräkning! (?) Dessutom har du skrivit fel; vårt partinamn är Samberättarpartiet Friformarna, inte Samberättarna Friformarna. Det var naturligtvis därför vi inte fick några röster...

/Nemesis IV, är dålig förlorare...

DarkMystic

Swordsman

De kända fick alla röster det ser man tydligt Arvidos, Krille och Morgoth. De har alla fett med inlägg och är kända här på forumet.

Läser ens folk partiernas syn och ideer? Jag får väl erkänna att jag fick spö...

/DarkMystic vänder sig 180grader mot Paul McDermott och skjuter honom några gånger.

Nemesis IV

Veteran
Re: Mindre positiv

Så smart är jag inte, vad tror ni om mig egentligen? Eh... ärligt talat läste jag det där för några minuter sedan. Dessutom har jag inte gjort några affischer. Jag hann bara göra partiloggon och märket innan jag insåg (trodde jag) att jag inte kunde använda bildmaterial...

Nemesis IV

Veteran

Klart att det handlar om kändisskap... Normalt folk som du och jag har inte en snöflinga i helvets chans. Kom, vi går och tar ett glas på pubben och whinar lite... *lägger armen om DarkMystic*

Johan K

Gammal & dryg

Jupps, komer att medela detta under buller & bång på torsdag eftermiddag..
Må bäste parti vinna !!

/ Johan K, talman

DarkMystic

Swordsman
Re: Omröstning: Rollspelsriksdagen 2004 lite ot...

Klart att det handlar om kändisskap... Normalt folk som du och jag har inte en snöflinga i helvets chans. Kom, vi går och tar ett glas på pubben och whinar lite... *lägger armen om DarkMystic*
Jag kan följa med och ta en cola för jag är endast 17 basst

/DarkMystic sparkar lite på SL stela kropp