Nekromanti Rollspelsrummet på NärCon 25-28 juli

Genesis

Ni dés ni maître
Sedan skulle jag nog placera Utpost i fyratillsex, och flytta ned Best Friends, Prosopopée och kanske Sjätte inseglet.

Men snygg folder! Menade du dock att skriva "bunte"? Är det norrköpingska eller nå't? Jag säger "bunt".

Rickard

Urverk speldesign
Genesis said:
Neeej! Keep it Sunny tar ju max två timmar!

Sedan skulle jag nog placera Utpost i fyratillsex, och flytta ned Best Friends, Prosopopée och kanske Sjätte inseglet.
Sux to be you. :gremsmile: (Får se om jag orkar ändra, då det förändrar hela layouten. [edit] Ändrad)

Menade du dock att skriva "bunte"? Är det norrköpingska eller nå't? Jag säger "bunt".
Andra gången någon anmärker på ordvalet, så jag ändrar det till "mängd" eller "massor" istället.

/Han som hoppas att man kan skriva ut på plats

Attachments

Rickard

Urverk speldesign
Inser nu att jag har glömt att slänga dit This Is Pulp.

/Han som skiter i det då han ändå kommer att pitcha det spelet

Genesis

Ni dés ni maître
Du har också två kategorier som heter "tre till fyra timmar" och ingen "fyra till sex" längre. :gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne
Man kan trycka på plats, men tiden för det är ungefär fyra timmar har de sagt (vet inte riktigt varför, men tror att det är en ordentlig tryckverkstad där man kan få affischer och banderoller och grejer). Om du har en färdig version kan jag få den dit så snart som möjligt, så kanske det är tryckt när ni kommer hit.

När tror ni att ni dyker upp?

Pilzefrau

hon/henne
Första dagen på NärCon har varit lyckad!

Det första som mötte oss när vi satte igång var folk från förra året som var desperata efter lite Drakar & Bananer. Två grupper satte igång direkt och den tredje spelledaren, som inte kunde D&B, fick inte spela på ett tag för att alla som kom in bara ville spela D&B. Flashbacks från förra året.

Framåt kvällen blev det annorlunda:
Anton spelade Supergänget och jag satte igång Monsterhearts (som tog hela kvällen). Anton och Linn hann också spela Mumins värld innan vi var klara med MH – extra kul eftersom Mumin aldrig spelats tidigare! Nu har det spelats, men jag var inte ens med...

Jag tror att någon grupp skickades till ett eget rum med The Cat of Excellence också.

Vi öppnar kl 12 idag igen.