Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Eftersom rollerna är ensamna långt från civilisationen med nya djur och så funderar jag på hur man skulle kunna göra något bra crafting system.
Den nuvarande tanken är att dela in saker man kan göra i skill och materialkrav. Har du Skill + material som man kan samla ger möjlighet för att bygga x.
I.e. istället för att betala för saker så har du en uppsättning ok stuff när du börjar, därefter så vill du samla. Desto coolare saker du dödar desto tuffare vapen och rustning råkar du såklart ut för.
Några tankar om det här?
Den nuvarande tanken är att dela in saker man kan göra i skill och materialkrav. Har du Skill + material som man kan samla ger möjlighet för att bygga x.
I.e. istället för att betala för saker så har du en uppsättning ok stuff när du börjar, därefter så vill du samla. Desto coolare saker du dödar desto tuffare vapen och rustning råkar du såklart ut för.
Några tankar om det här?