Nekromanti Rollspelssystem

L337

Warrior
Jag håller på med ett rollspelssystem som är för nutid/sci fi.
Det är s.e.r.s. typen.
Är det någon som har intresse av att hjälpa till med detta rollspelssystem?
Har inte filen tillhands då den ligger på en annan dator men kommer antagligen lägga upp den snart här på forumet.

DragonLord

Warrior
Jag håller i och för sig på med ett eget projekt redan, me jag kikar gärna på vad du än skrivit och bollar idéer.

Lust att berätta mer om projektet? :gremsmile:

DragonLord - mer fantasytypen, men gillar också realism...

L337

Warrior
Kan ju lägga upp den imorrn så ser du hur jag har gjort det hitills.

L337 mer sci fi typen.

L337

Warrior
Skadesystemet funkar så att man har ett visst antal kp. Om man får en stickskada så gör man ett kryss vid delen blödningar i rollformuläret. Man förlorar 1kp per sår per timme om man inte gör något åt såret.
Jag tog en del klara saker från mitt andra rollspel Zorg som också är under produktion.

DragonLord

Warrior
Okej, det låter vettigt så långt...

Vilka skalor snackar vi om här...?
Hur mycket KP har en normal person?

DragonLord - Har inte ens börjat klura på sitt eget skadesystem än! :gremconfused:

L337

Warrior
Jag tror att man la ihop fys+sty och det var kp men jag vet inte om det stämmer då jag inte har det på denna dator.

DragonLord

Warrior
Och här kommer följdfrågorna:

Inom vilka värden ligger dessa grundegenskaper? :gremgrin:

Om du har någon motsvarighet till PSY kanske den skulle inverka till viss del...kanske möjligen bara genom smärttålighet om du har regler för detta...

DragonLord

L337

Warrior
I chockslag används psy då man slår 2T20 och man måste lå under psy för att inte hamna i chocktillstånd i 1T(kommer inte ihåg) minuter.
Kan inte du lägga upp ditt regelsystem på forumet?

DragonLord

Warrior
Mitt regelsystem är inte ens i närheten av möjligt att spela än. Faktum är att skade och stridssystemet inte existerar än. :gremblush:

Det är däremot menat att kunna användas i alla genrer, med nya data för spelvärld, givetvis... :gremcool:

Det kommer komma upp förr eller senare. Jobbar just nu med färdigheter. Kanske tar itu med strid och skador inom de närmsta dagarna. Har dock idén att det ska skilja på smärtskador och vävnadsskada, på något vis.

DragonLord - klurar vidare...

DragonLord

Warrior
Hmm...okej, det blir en genomsnittssiffra på 8 på attributen.
Alltså en typisk KP på 16. Inget fel på skadereglerna dittills...

DragonLord - ska ge sitt skadesystem en omgång nu...

L337

Warrior
Du kan använda skadesystemet om du vill men det kanske är för simpelt (alltså det som jag gjort till mitt rollspelssystem). :gremcool:
Har faktist inte något bra namn på rollspelssystemet än. :gremconfused:

DragonLord

Warrior
Re: Då kan vi bilda klubb...

...mitt system är än så länge också namnlöst. :gremblush:

Angående skadesystemet:
Ingenting som fylle sitt syfte är simpelt. Däremot kan det ju skilja på reglerna mella våra system, men om du lägger upp mer info om ditt system hjälper jag gärna till. Skulle vara kul att få stutsa sina idéer på någons arma skalle. :gremgrin:

DragonLord - filosoferar vidare på stympning, smärta och ymnig blödning i hans värld... :gremcrazy:

L337

Warrior
Nu har jag lagt upp mitt rollspelssystem som i dokumentet som jag lagt upp har namnnet R.S.L.R.S (tror jag) men då jag inte tycker det är något bra namn byter jag namn när jag hittar på något bra. Det namnet kom till när jag började skriva på rollspelssystemet men kom senare på att det var ett skräpnamn.

L337

Warrior
Re: Är det Zorg jag ska kika på eller...?

Nej, det var mer att jag använde regler från Zorg som jag tyckte funkade till mitt rollspelssystem.

DragonLord

Warrior
Re: Är det Zorg jag ska kika på eller...? [NT]

Okej, ska kika mer på sitt system när jag kommer hem igen...mitt i natten, typ...

Har själv lite skisser på skadesystemet i mitt spel nu! :gremgrin:
Väldigt diffust, men jag kan posta mina idéer om du orkar kommentera. Kanske kan får lite konstruktiv kritik då mina vanliga bollplank inte orkat egagera sig. De väntar på speltestversionen istället... :gremfrown:

DragonLord - återkommer...

DragonLord

Warrior
Och så var man hemma igen...

...och jag har hunnit kolla igenom dina regler. Tycker du har en gedigen stomme till det hela. Enkelt, men väldigt funktionellt. Har du någon spelvärld planerad?

DragonLord - müde wie der Teufel...