SL-skola (OT)
Nej, det där tycker jag låter tråkigt. Vi provade någon gång på åttiotalet, men då var spelarna så kreativa att äventyrets ramar sprängdes efter tio minuter. Om du kollar på rpgnow.com finns det några tidiga äventyr till AD&D som visar hur trist ett äventyr kan bli då det måste passa som "tävlingsunderlag".
Men!
Tänk er att man har några rutinerade spelare som får spela samma äventyr men med flera olika DM!
Snacka utmaning för DM:arna! Då skulle man lätt kunna avgöra vad som tex är viktigt för en DM att vara bra på (åtminstone i det äventyret), man skulle kunna ha ett underlag att diskutera; varför den där DM gjorde si men den där så, vad man kan improvisera och framförallt skulle man kunna ha en hyggligt öppen diskussion om hur man egentligen ska DM:a för att det ska bli bra.
Såvida inte någon är med bara för att förstöra.
Jag skulle tom kunna pröjsa ett gäng spelare, om de var rutinerade och kreativa nog, att försöka ge mig så bra feedback som möjligt på hur jag är DM. Typ som en workshop. Det skulle vara grymt spännande!
/Basenanji, tänk bara tanken att få välja ut några spelare som man skulle vilja spela med...!