Nekromanti Roma Umbrarum

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
nästa vecka tror jag, kom på att jag behövde en bra Rom-karta.. håller på att leta, men de jag hittat föreställer Rom 200 år senare...
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
suck, oordning

Jag måst leta lite, jag återkommer i morgon. Jag som trodde att jag hade ordning men icke så...
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Tyvärr

jag hade ingen karta på rom då, jag har en sådär karta från tidigare år men det var ju inte det du frågade efter.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Re: Tyvärr

i boken runicon av tom holland finns några kartor, Rom 140f.Kr, forum med omgivning och rom 14 e.Kr. De är ganska schematiska.
Sedn har jag en karta från medeltiden men den är lite svår att läsa, man ser inte riktigt var det står på utskriften som är den enda jag hittat. Sedan vet jag att jag har några kartor på rom mer men de har jag inte hittat än.
Jag kan scana dem i morgon om du vill, säg bara till
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,993
Location
Port Kad, The Rim
14 e kr

Rom 14 e kr borde duga i sammanhanget. Den borde inkludera de stora byggnadsverk som Augustus bar ansvaret för.
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
strulig scaner så det blev ett foto i stället

Ni får höra av er om det inte funkar. Jag fortsätter leta efter de andra kartorna som jag vet att jag har någonstans, frågan är bara vart...

Bilden blev för stor, skall jag maial den i stället eller krympa den? 1,8 Mb styck
 
Top